Forum - Finnish Racing League

SM-sarja Kausi 2: PI, kW, ja muut

EvoBobber

EvoBobber 26.05.2008

• 0
Tulee kyllä aika sekalaista sakkia radalle noilla rajoitteilla, mun mielestä olis hyvä vähän määrittää minkä tyyppisillä autoilla ajetaan. Muuten tulee kisoista ihan samanlaista sillisalaattia kuin tavallisista nettikisoista. Noilla säännöillä voisin lähteä ajamaan esim. takavetoisella PT Cruiserilla... :P
kurppak

kurppak 26.05.2008

• 0
Ite olen edelleen listan kannalla. Ja K&M Racing ajaa kaimaaneilla, ei me silti pärjätä.
Mudinski

Mudinski 26.05.2008

• 0
EvoBobber kirjoitti 26.05.2008 06:38: Noilla säännöillä voisin lähteä ajamaan esim. takavetoisella PT Cruiserilla... :P
Voittehan te ottaa että auton täytyy olla alunperin takavetoinen ?
cervelinho11

cervelinho11 26.05.2008

• 0
Mitä sitten jos joku haluaa ajaa takawero pt cruiserilla? En usko, että kukaan sitä valitsee, mutta ei kai se haittaa jos semmoisen valitsee? Ja kisoista tuskin tulee sillisalaattia, koska elisen tyyppiset autot ovat muskeileiden kanssa poissa kuvioista. Kyllä etumoottori-takaveto tekee autoista melko tasaisia. Ja pakolliset forzasiivet ovat mahdotonta toteuttaa uudemmassa M3:ssa, koska tarjolla on vain bmw omia koriosia, jotka ajavat tasan saman asian kuin forzasiivet (bemun osia pystyy myös säätämään).
cervelinho11

cervelinho11 26.05.2008

• 0
Niin ja piti sanoa, että olen edelleen keinotekoisia rajoitteita vastaan (turvakaaret), koska maximikevennyksillä autoon ei saa mitään osia kiinni puhumattakaan siitä, että se pysyisi sallituissa pi arvoissa.
kurppak

kurppak 26.05.2008

• 0
Ei ole pakko osallistuu, jos ei jo varmat säännöt kelpaa. Ei noin varmoja asioita mennä enään muuttamaan. Yrittäkää nyt ymmärtää, ettei kaikkia voi miellyttää.
cervelinho11

cervelinho11 26.05.2008 (edit 26.05.2008)

• 0
kurppak kirjoitti 26.05.2008 09:02: Ei ole pakko osallistuu, jos ei jo varmat säännöt kelpaa. Ei noin varmoja asioita mennä enään muuttamaan. Yrittäkää nyt ymmärtää, ettei kaikkia voi miellyttää.
No hohhoijaa missäs välissä joku on sanonut turvakaarten oleva varma juttu. Kuka helvetti niitä rupeaa valvomaan?
Mudinski

Mudinski 26.05.2008

• 0
cervelinho11 kirjoitti 26.05.2008 08:43: Mitä sitten jos joku haluaa ajaa takawero pt cruiserilla?
No eihän se ole ALKUPER
cervelinho11

cervelinho11 26.05.2008

• 0
No mutta missä välissä nämä kaikki on julistettu varmoiksi asioiksi? Onko sillä oikeasti väliä onko auto alunperin taka- vai etuweto?
Mudinski

Mudinski 26.05.2008

• 0
cervelinho11 kirjoitti 26.05.2008 09:26: No mutta missä välissä nämä kaikki on julistettu varmoiksi asioiksi? Onko sillä oikeasti väliä onko auto alunperin taka- vai etuweto?
Ei missään se oli vain ehdotus... ei herneitä...
Finski fani

Finski fani 26.05.2008

• 0
vähän sama mieltä cerven kanssa. Miks pitäis olla kisakevennykset pakolliset? ja miks ei sais vaihtaaetuvetoa takavedoks. Parasta olis vaan jos olis ne pää suuntaviivat vaan, eli 750 max PI,
cervelinho11

cervelinho11 26.05.2008 (edit 26.05.2008)

• 0
Ei herneitä, mutta muistakaa sitten lisätä lauseisiinne MIELEST
TehBigBunny

TehBigBunny 26.05.2008

• 0
cervelinho11 kirjoitti 26.05.2008 09:49: Ei herneitä, mutta muistakaa sitten lisätä lauseisiinne MIELEST
Daysavior

Daysavior 26.05.2008

• 0
Onkos nuo säännöt jo sovittu? Joistakin viesteistä olen sellaisen kuvan saanut mutta olen itse ainakin sääntöjen suhteen pihalla kuin lumiukko. Nyt managementin puolelta johonkin paikkaan ne autoa koskevat säännökset esille, jos ne on jo olemassa. Sinne myös autolista. Tällä hetkellä tämä keskustelu näyttää enemmän huutoäänestykseltä, kuin keskustelulta. Ei paljoa jaksa alkaa päässä yhdistelemään tuhannen postauksen sisältöjä ja hahmottelemaan auton rajoituksia. Itse olen edelleen sillä kannalla, että otetaan max. 3 autoa, joista saa tiimit valita mieleisensä. Mieluiten kuitenkin se yksi auto, jolle annetaan PI-raja ja Forza-siipi pakko, ei mitään sen isompia rajoituksia. Nyt siellä aletaan puhumaan pakollisista kevennyksistä ja tukihäkeistä. Kohta nekin kaveri, jotka hakee sitä autokannan monipuolisuutta, huomaa että ajaa omilla rajoitteillaan/ehdotuksillaan kaikki ajamaan sillä yhdellä autolla, jolloin sekin ideologia lentää romukoppaan. Ainoa ero siihen yhden auton sääntöön olisi vain se, että ne jotka jaksaa ennen kautta kokeilla kaikki autot läpi, saa etulyöntiaseman eka kisaan. Joka tapauksessa tämä on nyt menossa niin sekavaksi, että 2. kaudesta on tulossa kohta sen 8 hengen ydintiimin oma keskinäinen kilvanajo kauden alusta lähtien. Mitä yksinkertaisempaa, sen enemmän osanottajia ja sen mielekkäämmät kisat.
cervelinho11

cervelinho11 26.05.2008

• 0
Itsehän ajan jokatapauksessa kunhan autoa saa säätää, mutta tässähän näitä sääntöjä yritetään hahmotella. Kuitenkin vain yhden sallitun auton valitseminen voi syödä osallistujia pois, koska kaikkia ei voi miellyttää. Itse olen ehkä sen supistetun 3 auton listan kannalla, koska silloin joku auto on melkein pakostikin mieleinen, mutta harvemmin pelaaville ei muodostu valinnan vaikeutta.
Finski fani

Finski fani 26.05.2008 (edit 26.05.2008)

• 0
Daysavior kirjoitti 26.05.2008 10:27: Onkos nuo säännöt jo sovittu? Joistakin viesteistä olen sellaisen kuvan saanut mutta olen itse ainakin sääntöjen suhteen pihalla kuin lumiukko. Nyt managementin puolelta johonkin paikkaan ne autoa koskevat säännökset esille, jos ne on jo olemassa. Sinne myös autolista. Tällä hetkellä tämä keskustelu näyttää enemmän huutoäänestykseltä, kuin keskustelulta. Ei paljoa jaksa alkaa päässä yhdistelemään tuhannen postauksen sisältöjä ja hahmottelemaan auton rajoituksia. Itse olen edelleen sillä kannalla, että otetaan max. 3 autoa, joista saa tiimit valita mieleisensä. Mieluiten kuitenkin se yksi auto, jolle annetaan PI-raja ja Forza-siipi pakko, ei mitään sen isompia rajoituksia. Nyt siellä aletaan puhumaan pakollisista kevennyksistä ja tukihäkeistä. Kohta nekin kaveri, jotka hakee sitä autokannan monipuolisuutta, huomaa että ajaa omilla rajoitteillaan/ehdotuksillaan kaikki ajamaan sillä yhdellä autolla, jolloin sekin ideologia lentää romukoppaan. Ainoa ero siihen yhden auton sääntöön olisi vain se, että ne jotka jaksaa ennen kautta kokeilla kaikki autot läpi, saa etulyöntiaseman eka kisaan. Joka tapauksessa tämä on nyt menossa niin sekavaksi, että 2. kaudesta on tulossa kohta sen 8 hengen ydintiimin oma keskinäinen kilvanajo kauden alusta lähtien. Mitä yksinkertaisempaa, sen enemmän osanottajia ja sen mielekkäämmät kisat.
Onhan tuossa perää. Pakko se on myöntää... Jos nyt Daysaviorin viestiin viitaten ehdottais, että äänestettäisin yksi etumoottorinen ja takavetoinen auto, jota ihmiset sasivat tuunata mielensä mukaan Pi arvoon 750 saakka ja Max 300kw. onhan se selvää että vaihtelua autoissa ei tule, mutta voittaa se tämän ikuisen kiistelyn jossa ei päästä mihinkään! Tällainen tyydyttäisi niitä jotka haluaisivat, että kaikki ajaisivat samalla autolla ja niitä jotka haluavat mukaan tuunausta ja setuppien säätelyä. Saas nähä mitä tästä toisesta kaudesta nyt tulee... ^_^; Edit: Juuh kyllä se kolme autoakin kuulostaa hyvältä...
Daysavior

Daysavior 26.05.2008

• 0
cervelinho11 kirjoitti 26.05.2008 10:32: Itsehän ajan jokatapauksessa kunhan autoa saa säätää, mutta tässähän näitä sääntöjä yritetään hahmotella. Kuitenkin vain yhden sallitun auton valitseminen voi syödä osallistujia pois, koska kaikkia ei voi miellyttää. Itse olen ehkä sen supistetun 3 auton listan kannalla, koska silloin joku auto on melkein pakostikin mieleinen, mutta harvemmin pelaaville ei muodostu valinnan vaikeutta.
Tuota en allekirjoita, että yhden auton valinta söisi osallistujia. Stock autoilla ehkä, mutta viritetyillä ei. Kyllä auton kuin auton saa omaan käteen sopivaksi, jos säätäminen ja virittäminen on sallittua. Kaikillahan on ne perussäädöt tiedossa, joilla saadaan esim. takavetoinen auto itselle mieleiseksi.
cervelinho11

cervelinho11 26.05.2008

• 0
Daysavior kirjoitti 26.05.2008 10:40:
cervelinho11 kirjoitti 26.05.2008 10:32: Itsehän ajan jokatapauksessa kunhan autoa saa säätää, mutta tässähän näitä sääntöjä yritetään hahmotella. Kuitenkin vain yhden sallitun auton valitseminen voi syödä osallistujia pois, koska kaikkia ei voi miellyttää. Itse olen ehkä sen supistetun 3 auton listan kannalla, koska silloin joku auto on melkein pakostikin mieleinen, mutta harvemmin pelaaville ei muodostu valinnan vaikeutta.
Tuota en allekirjoita, että yhden auton valinta söisi osallistujia. Stock autoilla ehkä, mutta viritetyillä ei. Kyllä auton kuin auton saa omaan käteen sopivaksi, jos säätäminen ja virittäminen on sallittua. Kaikillahan on ne perussäädöt tiedossa, joilla saadaan esim. takavetoinen auto itselle mieleiseksi.
Käy minulle, mutta sitten äänestys pystyyn ensi kauden autosta?
kurppak

kurppak 26.05.2008

• 0
Vaikuttaa siltä, että aina vaan muutellaan ja muutellaan "sääntöjä". Näen, että tällä hetkellä vallitseva kanta on se, että autoissa alle 300 kw tehoa, takaveto ja PI max 750 ja pakolliset forza-korisarjat. Ja sitten on lista, josta valita. Täytyyhän jotain haastettakin SM-sarjassa olla, joten puhe siitä, ettei välttämättä ota mieleistä autoa on turhaa (ainakaan ekaan kisaan). Tällä hetkellä on muutama varmaa autoa tulossa: BMW M3 (Poisoned Mushroom-tiimi) Porsche Cayman (K&M Racing [heikoimmille talleille halutessa, pientä tasoitusta]) Mazda RX8 Renault Clio
TehBigBunny

TehBigBunny 26.05.2008 (edit 26.05.2008)

• 0
kurppak mitään __sääntöjä ei ole vielä päätetty__ tämä thread on juuri sen takia että kaikki voivat kommentoida PI:tä tehoa yms ja saadaan mahdollisesti jonkinlainen kompromissi jos mielipiteet vaihtelee kovasti. Oma mielipide on että kunhan autoa saa säätää niin kyllä mä mukana ensi kaudella olen. Meillä on vielä viikko tätä kautta jäljellä ja sitten varmasti testaustauko ennen toista kautta. Saattaa olla hyvä järkätä joku pikku kisa tulevan kauden auto/illa kunhan se/ne saadaan päätettyä.

Write a post

Sign in to post a post.