Forum - Finnish Racing League

SM-sarja Kausi 2: PI, kW, ja muut

Finski fani

Finski fani 26.05.2008

• 0
Finski fani kirjoitti 26.05.2008 14:46: Miepä sanon että Honda S2000!! Mukava pikku sportti ^_^
Oliko se nyt niin että autojen piti olla yli vuoden -00? jos ei niin muutan ehotukseni myös RX-7:lle. ^_^
Northg7

Northg7 26.05.2008

• 0
oon ymmärtänyt että -00 ja ylöspäin. Listat tein sen mukaan.
TehBigBunny

TehBigBunny 26.05.2008

• 0
Jåå eikö rx7 ole liian vanha. Vai onko porukka sitä mieltä että autoja ei pidä rajata iän mukaan ? Tuo -00 tuntuu kyllä varsin kohtuulliselta. Meinaatko kurppak että ei pitäisi rajata autoja moottorin sijainnin mukaan ? Jos idea olisi saada rajattu automäärä niin se että sallitaan etu-, keski- ja takamoottoriset autot ei ainekaan helpota hommaa. Tähän mennessä tuo moottorin sijainti on ollut yksi harvoista seikoista josta kaikki on ollut samaa mieltä :| Moottori eteen ja veto taakse.
Makau

Makau 26.05.2008

• 0
TehBigBunny kirjoitti 26.05.2008 15:20: Jåå eikö rx7 ole liian vanha. Vai onko porukka sitä mieltä että autoja ei pidä rajata iän mukaan ? Tuo -00 tuntuu kyllä varsin kohtuulliselta. Meinaatko kurppak että ei pitäisi rajata autoja moottorin sijainnin mukaan ? Jos idea olisi saada rajattu automäärä niin se että sallitaan etu-, keski- ja takamoottoriset autot ei ainekaan helpota hommaa. Tähän mennessä tuo moottorin sijainti on ollut yksi harvoista seikoista josta kaikki on ollut samaa mieltä :| Moottori eteen ja veto taakse.
joo mut tota ikä juttuu mä en ymmärrä. Mikäs siinä on takana kun ei saa 90 luvun autoja otttaa?
TehBigBunny

TehBigBunny 26.05.2008

• 0
Makau kirjoitti 26.05.2008 15:25:
TehBigBunny kirjoitti 26.05.2008 15:20: Jåå eikö rx7 ole liian vanha. Vai onko porukka sitä mieltä että autoja ei pidä rajata iän mukaan ? Tuo -00 tuntuu kyllä varsin kohtuulliselta. Meinaatko kurppak että ei pitäisi rajata autoja moottorin sijainnin mukaan ? Jos idea olisi saada rajattu automäärä niin se että sallitaan etu-, keski- ja takamoottoriset autot ei ainekaan helpota hommaa. Tähän mennessä tuo moottorin sijainti on ollut yksi harvoista seikoista josta kaikki on ollut samaa mieltä :| Moottori eteen ja veto taakse.
joo mut tota ikä juttuu mä en ymmärrä. Mikäs siinä on takana kun ei saa 90 luvun autoja otttaa?
Ihan se että saadaan joku raja mahdollisiin autoihin nytkin niitä on jo kauhea lista. Päästään varmaan helpommalla jos sovitaan että ajetaan B 700 autoilla ja sitten kaikki saa ajaa mugeneillansa ja koko sarja ei sitten eroa muusta forzailusta mitenkään.
TehBigBunny

TehBigBunny 26.05.2008 (edit 26.05.2008)

• 0
Voidaanko nämä nyt lyödä lukkoon ? [b] [i]- moottori edessä - RWD -
Splat Number1

Splat Number1 26.05.2008 (edit 26.05.2008)

• 0
Vuosimalli olisi hyvä olla -00 ylöspäin ja mun mielestä olis hyvä jos autoissa ois kaikki muut forza varusteet paitsi takasiipi, jonka sais ite päättää laittaako kiinni. //Muuten hyvä
Northg7

Northg7 26.05.2008 (edit 26.05.2008)

• 0
En haluis olla pilkunviilaaja, mut kai tarkoitus olisi KW- ja PI-arvon edessä olla "pienempi tai yhtäsuuri" -merkki? Lyödään vaan lukkoon, puolestani. edit: Rajoitettu vm. -00 ja ylös.
EvoBobber

EvoBobber 26.05.2008

• 0
TehBigBunny kirjoitti 26.05.2008 16:31: Voidaanko nämä nyt lyödä lukkoon ? [b] [i]- moottori edessä - RWD -
IIPPONEN

IIPPONEN 26.05.2008 (edit 26.05.2008)

• 0
EvoBobber kirjoitti 26.05.2008 18:50:
TehBigBunny kirjoitti 26.05.2008 16:31: Voidaanko nämä nyt lyödä lukkoon ? [b] [i]- moottori edessä - RWD -
cervelinho11

cervelinho11 26.05.2008

• 0
Kyllä turvakaaret rajoittavat tiettyjen autojen rakennusta, koska jos auton pi on lähellä sitä 750:ntä niin siihen ei sitten saa muuta kuin ne kaaret
knoivari

knoivari 26.05.2008

• 0
Kokeiltiin knoivarin kanssa päivällä autojamme (knoivarilla rx 7 ja mulla maserati) molemmat oltiin rakennettu automme tyyliin, turvakaaret, forza puskurit ja alle 300 kW tehoo... päästiin peninsulalla ja mugellolla lähes samoihin kierrosaikoihin (alle sekunti eroo molemmissa) eli anakin noilla virityksillä tulee olemaan tasasta :) eli turvakaaret ja forzasiivet eivät omasta mielestä ole turhaa sähläystä... ja noi bunnun laittamat rajat eivät ole mtenkään typerät... Tosiaan autot oli todella tasaväkisiä (kiihtyvyys, huippunopeus, kaarreajo) vaikka molemmilla oli pikkaisen eri palikoita kiinni. Esim. mulla oli 50kw vähemmän ja Iipposella vakio kumit. Ja molemmat autot oli siis PI750. Ja tuossa rakentelin muitakin vehkeitä kokeilumielessä e46 M3, 350Z, IS300 ja kaikki sai suht helposti PI:n rajoihin. Ja näillä autoilla ajelin Laguna Secaa, Mugelloa, Suzukaa ja Sebringiä ja ajat kaikilla autoilla 10 kierroksen jälkeen olivat sekunnin sisällä. En henkilökohtaisesti ymmärrä tätä ongelmaa että autot pitäisi rajata 3-5:een ajakoon kukin millä haluaa sääntöjen puitteissa ei ainakaan olisi kenelläkään valittamista. Lisäksi (kuten mun ja Iipposen testi osoitti) musta olis hyvä että toi kevennys pakko olisi mukana ettei tulisi niin järkyttäviä teho eroja jolloin siitä on tasaväkisyys kaukana (kokeilkaapa itse rakentaa kaksi autoa noihin arvoihin toinen kevennyksillä ja toinen tehoilla) ja eikö sitä tässä kuitenkin tavoitella?
cervelinho11

cervelinho11 26.05.2008

• 0
knoivari kirjoitti 26.05.2008 19:30: Kokeiltiin knoivarin kanssa päivällä autojamme (knoivarilla rx 7 ja mulla maserati) molemmat oltiin rakennettu automme tyyliin, turvakaaret, forza puskurit ja alle 300 kW tehoo... päästiin peninsulalla ja mugellolla lähes samoihin kierrosaikoihin (alle sekunti eroo molemmissa) eli anakin noilla virityksillä tulee olemaan tasasta :) eli turvakaaret ja forzasiivet eivät omasta mielestä ole turhaa sähläystä... ja noi bunnun laittamat rajat eivät ole mtenkään typerät...
Tosiaan autot oli todella tasaväkisiä (kiihtyvyys, huippunopeus, kaarreajo) vaikka molemmilla oli pikkaisen eri palikoita kiinni. Esim. mulla oli 50kw vähemmän ja Iipposella vakio kumit. Ja molemmat autot oli siis PI750. Ja tuossa rakentelin muitakin vehkeitä kokeilumielessä e46 M3, 350Z, IS300 ja kaikki sai suht helposti PI:n rajoihin. Ja näillä autoilla ajelin Laguna Secaa, Mugelloa, Suzukaa ja Sebringiä ja ajat kaikilla autoilla 10 kierroksen jälkeen olivat sekunnin sisällä. En henkilökohtaisesti ymmärrä tätä ongelmaa että autot pitäisi rajata 3-5:een ajakoon kukin millä haluaa sääntöjen puitteissa ei ainakaan olisi kenelläkään valittamista. Lisäksi (kuten mun ja Iipposen testi osoitti) musta olis hyvä että toi kevennys pakko olisi mukana ettei tulisi niin järkyttäviä teho eroja jolloin siitä on tasaväkisyys kaukana (kokeilkaapa itse rakentaa kaksi autoa noihin arvoihin toinen kevennyksillä ja toinen tehoilla) ja eikö sitä tässä kuitenkin tavoitella? Nimenomaan tehoeroja syntyy turvakaarten takia. Laita turvakaaret altezzaan ja saat sen 300kw pultattua, mutta m3:seen laitettuna tehoa ei sitten saa lähellekään samaa määrää
knoivari

knoivari 26.05.2008

• 0
Olet ilmeisesti kokeillut. Minkälaisia kierrosaika eroja näillä sait? Ja saitko samat renkaat sun muut?
cervelinho11

cervelinho11 26.05.2008

• 0
knoivari kirjoitti 26.05.2008 19:50: Olet ilmeisesti kokeillut. Minkälaisia kierrosaika eroja näillä sait? Ja saitko samat renkaat sun muut?
M3 kolme samaa tasoa ilman kaaria kuin altezza kaarilla lagunassa. Race renkaat molemmissa
knoivari

knoivari 26.05.2008

• 0
M3 kolme samaa tasoa ilman kaaria kuin altezza kaarilla lagunassa. Race renkaat molemmissa Mutta molemmat kaarilla?
cervelinho11

cervelinho11 26.05.2008

• 0
knoivari kirjoitti 26.05.2008 19:55: M3 kolme samaa tasoa ilman kaaria kuin altezza kaarilla lagunassa. Race renkaat molemmissa
Mutta molemmat kaarilla? M3 ilman kaaria
knoivari

knoivari 26.05.2008

• 0
Mutta mikä oli ero jos molemmissa kaaret?
cervelinho11

cervelinho11 26.05.2008

• 0
Pelaan tällä hetkellä codia, mutta veikkaan, että pari sekkaa altezzalle, koska bemusta joutuisi ottamaan silloin racerenkaat poies. Mielestäni kaaret tekevät auton rakentamisen entistä vaikeammaksi ja rajoittavat sitä paljon.
EvoBobber

EvoBobber 27.05.2008

• 0
cervelinho11 kirjoitti 26.05.2008 20:11: Pelaan tällä hetkellä codia, mutta veikkaan, että pari sekkaa altezzalle, koska bemusta joutuisi ottamaan silloin racerenkaat poies. Mielestäni kaaret tekevät auton rakentamisen entistä vaikeammaksi ja rajoittavat sitä paljon.
Juuri näin

Write a post

Sign in to post a post.