Forum - Recent Posts

TehBigBunny

TehBigBunny 16.11.2010 in FRC Jokkis Autokauppa

Pottae wrote: Voisin ostaa tuon Elanin pois ruostumasta :)
Ipi parka. Myyty !
Pottae

Pottae 16.11.2010 in FRC Jokkis Autokauppa

Voisin ostaa tuon Elanin pois ruostumasta :)
Pottae

Pottae 16.11.2010 in FRC Jokkis - alustava ilmoittautuminen

Kaipa sitä voisi tulla yrittämään..
Ac3Way

Ac3Way 16.11.2010 in SM-liiga ja jääkiekko yleisesti

!http://bp2.blogger.com/__8rZfMhwTDw/RvxYgV_fCYI/AAAAAAAAADQ/Zl22wAmwwH0/s400/gomez+pena.jpg! Mexicon Pena, polttaa, juo ja viettää siestaa. Eroaa siis merkittävästi narkomaani Penasta, siis työnarkomaani Penasta. Pena on muistaakseni äänestetty Suomen seksikäimmäksi mieheksi vuonna-88, sattumalta olen syntynyt samana vuonna. Näillä asioilla ei ole mitään yhteistä.
TehBigBunny

TehBigBunny 16.11.2010 in SM-liiga ja jääkiekko yleisesti

Meillä riittää näitä tepponummisia ja raimohelmisiä mutta on vain yksi ja ainoa Sir Pena. Otteita Penan legendaarisista... " Valeri Krykov voi kertoa kuinka mestarillisesti Pentti ottaa joukkueen näppeihinsä. Vallu muistaa vieläkin erään Tappara-matsin, jossa hän suvaitsi hieman ihmetellä Pentin ottaman aikalisän aikana The Sirin hahmottelemaa taktiikkaa. Pena ei puhunut spartasta tai viikingeistä. Hän sanoi Vallulle reiluun, pelaajia puhuttelevaan tyyliin: "Vedänkö mä sua vittu turpaan saatana!" "Tämä on täyttä faktaa! Klubijäsen jpp voi vahvistaa tämän faxitse anytime. Voin piristää viikonlopputunnelmaa kertomalla pari muutakin tarinaa ja nämä ovat myöskin sen toisen osapuolen omia kertomuksia: Arto I. Järvelä tuomaroi Penan valmennusaikana ja antoi jäähyn ifk-pelaajalle. Luistellessaan ifk-aition ohi, hän kuuli Penan jyrisevän basson: "Vittu Järvelä mä vedän sua turpaan!" Järvelä käännähti ja meni kysymään Pentiltä: "No miks vedät mua turpaan?". Pentti: "Koska sä oon niin vitun tyhmä!" Matsin jälkeen Järvelä kertoi naureskellen linjureille, että Matikainen uhkasi vetää mua turpaan ja toinen linjuri sanoi, että niin muakin! Järvelä kysyi, että mitä se sanoi syyksi sinulle? Linjuri: "Se sanoi että mä oon niin vitun tyhmä!" Järvelä: "Sama vika oli täällä!" Nielikäinen-Hucko-Kautonen -ketju yritti näpertää hyökkäyspäässä kuviota aikaiseksi ja jostain syystä menetti kiekon. TPS sai pahan vastahyökkäyksen, josta ei kuitenkaan tullut maalia. Penan kommentti vaihtoon tulevalle ketjulle: "Älkää nyt vittu yrittäkö tehdä maaleja kun ette saatana osaa! Ainoo homma teille on ajaa säälittä kaikkea, ei pitäis olla vaikeaa tajuta!" -03 HIFK putoaa Ipalle superpitkässä pleijarisarjassa. Voittomaalin tehnyt kaveri (nyt en muista nimeä, ei kai Bruun pelannut silloin jo?) oli Nielikäisen äijä ja Pasi ei ottanut omaa miestään. Pentti: "Vittu Nielikäinen sä oot huonoin jääkiekkoilija jonka mä oon ikinä nähnyt! Ja mä oon nähnyt aika saatanan monta kiekkoilijaa!" Penan valmennusaikana joku HIFK:n pienehkö junnuista tullut pelaaja ei kokemattomuuttaan seurannut peliä tarkasti ja joutui karmean avojääpommin kohteeksi. Kun pelaaja keräili itseään jäältä, Pentti huusi hänelle: "Jumalauta, antennit ylhäällä siellä! Enkö mä oo sata kertaa sanonut!" Tämän sällin nimeä en muista kertakaikkiaan, mutta stoori on Postimiehen kertoma. "
TehBigBunny

TehBigBunny 16.11.2010 in FRC Jokkis Autokauppa

Reiskan kauppa on aina auki. _( Ellei tule concurssi tai lotton piävoitto )_
jasamy

jasamy 16.11.2010 in Yleinen keskustelu autoista

autojani: pösön 405gl1.6-88 mit255-370t: ei kertaakaan jättänyt tielle osiin meni koko aikana n 400e (auto oli tuolloin n12-15v vanha) colt -05 mit8-25t kaksi kertaa jäin matkalle (auto oli tuolloin n vuoden vanha)
Olenko

Olenko 16.11.2010 in Yleinen keskustelu autoista

Omia -autoja- kehonsiirtovälineitä mulla on ollut 2 kipaletta ja molemmat suurinpiirtein keski-ikäisiä noin Suomen mittapuulla tarkasteltuna. Eka peto oli ´92 Peugeot 405, se oli piirua vailla kymmenvuotias kun sen hommasin ja ajelin sillä kolmisen vuotta, kunnes hommasin nykyisen kulkineeni eli ´98 Renault Lagunan (farmari). Kummassakaan autossa ei oo ollut ikinä mitään ongelmia käynnistyä talvisin, rellussa tosin oli kesällä käynnistysvaikeuksia, mut siihen auttoi startin vaihto. Varsinkin Pösöllä huomas kyllä hyvin ettei leijona lunta pelkää, hienosti lähti käyntiin ja vei määränpäähän pakkasesta ja lumikeleistä piittaamatta. Paljon enemmän olen kuullut kaikelaisista talviongelmista uudempien autojen omistajilta lähes merkkiin katsomatta. Kun ottaa huomioon, että omat kokemukseni pohjautuvat ranskalaisten aikaansaannoksiin, niin mielestäni vanhojen autojen herjaaminen on aivan turhaa, ainakin ton talvikäytön osalta.
villek00

villek00 16.11.2010 in PPPP

Oletteko koskaan miettiny miltä F1 kuskit näyttävät saadessaan G-voimia kurveissa? En minäkään, mutta näyttääköhän alonso samalta kuin "tässä":http://www.youtube.com/watch?v=aGnQnce_SsQ videossa 0:30 kohdalla :D
Ac3Way

Ac3Way 16.11.2010 in FRC:n oma Liigapörssi kimppa

Count Me In!
villek00

villek00 16.11.2010 in FRC:n oma Liigapörssi kimppa

Tänään alkaa toinen jakso, nyt kaikki mukaan! myös kimppa on sama kuin ekalla jaksolla!
villek00

villek00 16.11.2010 in Yleinen keskustelu autoista

"Vanhassa vara parempi, sanoi naapurin poika kun vaimonsa äitin tapasi..." Joo mutta siis, kyllähän uudet aitot on kivoja ja näin, mutta vanhoissa on jotenkin enemmän "munaa". Varsinkin monissa uusissa autoissa on niin paljon kaikkea ääni eristettä ja schaissea edessä, ettei ohjaamoon kuulu mitään. Esimerkkinä tästä on eräs kaverini, jolla on 2009 vuoden Mersu (CLK AMG, tai jottain sellasta) ja kerran lähdimme motarille vähän ottamaan tyyppejä. Kaasu pohjaan rampin lopussa ja sen jälkeen vain pieni hento humina kuului ohjaamoon. Ei tykkää Ville siitä. Auton kuuluu ääntää! Oma Carinakin ääntää ihan kivasti (vuoden 92, E) vaikka on vanha :) Ja toinen asia mikä uusissa autoissa ärsyttää allekijoittanutta on korjaus. Eihän niissä pysty kuin hyvällä säkällä katsomaan öljyn tason (sekin naapurin autossa digitaalisesti mittaristosta) ja renkaan ilmanpaineen mittaamaan. Vähänkin "isompi" ongelma jos tulee, pitää auto heti viedä korjaamolle, ja muistoksi saa ison laskun. Hyvä esimerkki oli appiukon Citroen C5 vs. oma Carinani. Carinaan kun vaihdettiin jarrulevyt molemmille puolille toyotan merkkiliikkeessä maksoi se 500€ vähemmän, kuin citroenin vastaava työ vasemmalle puolelle! Ei siis hirveän houkuttelevaa minusta :D
RaabForRehab

RaabForRehab 16.11.2010 in Oma kulkineesi

DarkWarjo wrote: Kovat jätkät ne veressä pesee. Riippuu mustan vanteen mallista näyttääkö pienemmältä vai ei.
Duunikaverin B7 RS4:ssa on mustat 18" BBS:t pienellä huulella. Niistä ei oikeen osaa heti sanoa että onko ne minkä kokoset. Musta vaan tekee sen, että kadottaa muodon eikä tuo esiin oikein kunnolla sitä vannetta. Sen takia yleensä prätkästäkin oon maaluuttanu tai kiillottanu vanteet, kun japsivalmistajat tykkää suosia noita mustia vanteita. Likaakin kerää kauheasti ja on sitten ruman näköset..
Tuomo33

Tuomo33 16.11.2010 in Yleinen keskustelu autoista

Haluaisin että tähän asiaan otetaan kantaa mahollisiman paljon. "Suomessa on Euroopan vanhin autokanta" Maanantai 15.11.2010 klo 13:04 Suomen autokanta vanhenee jatkuvasti. Ja nyt Suomessa on jo Euroopan vanhin autokanta, kertoo Autoalan keskusliiton toimitusjohtaja Pekka Rissa Satakunnan Kansalle. - Ohitimme jopa Kreikan, joka on yleensä pitänyt perää näissä tilastoissa, Rissa kertoo. Liikenneturvan tilaston mukaan suomalaisten henkilöautojen keski-ikä oli viime vuonna 11,6 vuotta. Viimeiseen lepoon eli käytännössä kierrätykseen peltilehmämme pääsevät keskimäärin vasta 19,3-vuotiaina. Pekka Rissa sanoo, ettei Suomessa ole koskaan ajettu näin iäkkäällä autokannalla. Lisää veteraaniautoja on silti luvassa, sillä autokanta vanhenee myös kuluvana vuonna. - Sen pystyy arvioimaan helposti uusien henkilöautojen myynnin määrästä. Suomalaisten pitäisi ostaa vuodessa 145 000 uutta autoa, jotta autokannan keski-ikä pysyisi edes nykyisellään. Mutta miksi? Suomen autokanta on ollut iäkästä jo vuosia. Osittain syyllisiä voi etsiä Arkadianmäeltä. - Suomen korkea autoverotus nostaa hinnat verrattain korkeiksi, mikä tietysti vähentää uusien autojen myyntiä. Verot eivät selitä ilmiötä kokonaan, sillä verottaja kahmii autokauppaa isolla kädellä muutamassa muussakin Euroopan maassa. Osansa saattaa olla myös suomalaisella kansanluonteella. Täällä ei ole tavattu prameilla vaatteilla tai koruilla - eikä juuri autoillakaan. - Vanhoihin autoihin on ehkä osin totuttu, mutta kyllä niihin myös tuskaannutaan erityisesti talvisin, jolloin tekniikka on koetuksella, Rissa sanoo. ^Näin kirjoittaa kauppalehti. Eli asia johon haluaisin muitten ottavan kantaa, on se että kummissa olet huomanneet enemmän vikoja/häiriöitä talvella *Vanhoissa* vaiko *Uusissa* autoissa. Näin omana kantani ei ole +hirveän+ kattava koska suoraansanoen, meidän perheessä ei ole ollut koskaan yli 15 vuotta uudempaa autoa joten kokemukset ovat nykyaikaan nähden ollut "vanhoissa" autoissa. Kaikki autot ovat aina lähteneet ongelmitta käyntiin, kovillakin pakkasilla. Eli jos kellään on kiinostaa ottaa omaa kantaan asiaan niin vapaasti vain.
Nikde

Nikde 16.11.2010 in FRC Jokkis Autokauppa

Joutuu ekan kisan jättämään välistä, voiko koeajolle tulla kun saa lisenssin takas saksan maalta?
Nikde

Nikde 16.11.2010 in F1 2010 kausi

Paras mies voitti. Alonson käsimerkit oli kyllä kruunu kyseisen kaverin idiotismille.
Tuomo33

Tuomo33 16.11.2010 in PPPP

neue Seite! Edit: Tuli pelattua n1h deerhuntingia niin UPS! !http://i4.aijaa.com/b/00813/7050972.png!
superiorjerde

superiorjerde 16.11.2010 in PPPP

Tuli huomattua et langallises ohjaimes on tavalliset tähtipääruuvit mut langattomas ei
DarkWarjo

DarkWarjo 16.11.2010 in Oma kulkineesi

TehBigBunny wrote: Soot pessy niitä liian kuumassa veressä :|
Kovat jätkät ne veressä pesee. Riippuu mustan vanteen mallista näyttääkö pienemmältä vai ei.
TehBigBunny

TehBigBunny 16.11.2010 in Oma kulkineesi

RaabForRehab wrote: Mun mielestä mustat vanteet "kutistuu"..Eli sillon ois ollu sit ihan sama onko 18" vai 17" noi vanteet. Hopeiset toimii. IL3: Se yleensä napsahtaa verkkokalvoille aika kovaa se vanteiden hinta kun kattelee BBS:n vanteita. Varsinkin Le Mansit, kun taitaa olla ne kalleimmat :D Komeat on kyllä, siitä ei pääse mihinkään.
Soot pessy niitä liian kuumassa veressä :|