El PiNk DeViL
08.10.2010
jasamy wrote:
jossain luki että pitäsi jostain päästä muuttamaan vaihtamis nopeutta ja kierroksenrajoitinta säätämään, mut en mää oo ainakaan päässy
Onko se sieltä säädöistä Engine ja sit se Engine speed, nii sen voi laittaa Cruise, medium (tai joku) ja sit Fast.
hulluseon
09.10.2010
Eli padista kun kesken ajon näplää sitä ristiä (en muista oikeaa nimeä sille näpyttimelle, liian humalassa ja väsynyt), niin ekalla hipaisulla tulee vaihto ehdot Engine, Wing ja Tyres. Nappaat siihen Enginen suuntaan ja sen jälkeen valitaan joko Fast, Standart tai Cruise. Standart on aina oletus arvo. Pää sääntönä nopeille radoille (Monza, Suzuka) Fast vaihtoehto ja hitaille (Monaco, Unkari) Cruise. Helpottaa mutkista ulos lähtemistä ilman turhaa sutimista. Myös sadekelillä tuo Cruise on aika avulias.
jasamy
09.10.2010
Suoraan ohjekirjasta :
Gearbox:
altering car´s shift mode allows you to change how quickly your car changes gear. Changing the shift mode to fast will allow you to change throught the gears quicly but will result in more engine wear. Using slower shift mode is beneficial in lower grip conditions, especially wet weather as it will cause the wheel spin less violently as you change through the gear
Tyres:
you can also change your car´s tyre pressure
Engine
you can also determine the rev limiter and throttle maps
öö jotenkin haiskahtas siltä että puolet säädöistä on unohtunut matkalle jossain vaiheessa
Nikde
09.10.2010
Hmmm... Mites kun.... Sain nyt pelin kouraan ja koittamaan. Kauden avauksessa ajoin kolmanneksi HARD tasolla ilman mitään apuja?!! PÄDILLÄ?!! LOTUKSELLA?!!! Spinnasin kisassa kolmesti ja silti kolmanneksi.... MITÄÄÄ?!!!
Ac3Way
09.10.2010
Pusi, Lotuksella voitetaan!
Schimanski76
09.10.2010
Nikde wrote:
Hmmm... Mites kun.... Sain nyt pelin kouraan ja koittamaan. Kauden avauksessa ajoin kolmanneksi HARD tasolla ilman mitään apuja?!! PÄDILLÄ?!! LOTUKSELLA?!!! Spinnasin kisassa kolmesti ja silti kolmanneksi.... MITÄÄÄ?!!!
Tekoäly on ihan hassu.Se ajaa tietyillä radoilla paljon kovempaa ja tietyillä radoilla taas ihan paskasti.Tarkasta myös sieltä careerin asetuksista tekoälyn vaikeus.Sehän ei siis riitä,jos laitat omat ajoasetukset hardille,jos tekopälli on jäänyt helpolle.
Molemmille on siis omat asetukset.
Miulla muuten loppui ruudun jäätyminen,kun aloitin uuden careerin.Ihkua!!!
FINBULLET
09.10.2010
Mulla tuli eilen eka bugi.Button tuli kamikazena Malesian suoralla vastaan.Oli lähellä,etten ajanut keulaan.
hulluseon
09.10.2010
Ettet vaan ite ajanu vika suuntaan.
El PiNk DeViL
09.10.2010
Mulla tuntuu olevan oudot mieltymykset. Ajoin 7 kiekan kisan livessä. Weather oli Dynamic ja alussa oli 28% sadetta. Mulla oli välikelin renkaat. Kierroksella 4 Olin toisena noin 200metrin erolla ensimmäiseen. Kävin vaihtamassa varikolla Prime renkaat alle. Voitin kisan viellä Slikseillä, vaikka radan pinnalla oli vähän vettä. Mulla ajo alkoi täydellisesti sujumaan vasta, kun vaihdoin Primet alle.
AJfin
09.10.2010
El PiNk DeViL wrote:
Mulla tuntuu olevan oudot mieltymykset. Ajoin 7 kiekan kisan livessä. Weather oli Dynamic ja alussa oli 28% sadetta. Mulla oli välikelin renkaat. Kierroksella 4 Olin toisena noin 200metrin erolla ensimmäiseen. Kävin vaihtamassa varikolla Prime renkaat alle. Voitin kisan viellä Slikseillä, vaikka radan pinnalla oli vähän vettä. Mulla ajo alkoi täydellisesti sujumaan vasta, kun vaihdoin Primet alle.
Ei siellä aina sada vaikka prosentit ois mitä, ne meinaa vaan sateen todennäköisyyttä.
Nikde
09.10.2010
Schimanski76 wrote:
Tekoäly on ihan hassu.Se ajaa tietyillä radoilla paljon kovempaa ja tietyillä radoilla taas ihan paskasti.Tarkasta myös sieltä careerin asetuksista tekoälyn vaikeus.Sehän ei siis riitä,jos laitat omat ajoasetukset hardille,jos tekopälli on jäänyt helpolle.
Molemmille on siis omat asetukset.
Miulla muuten loppui ruudun jäätyminen,kun aloitin uuden careerin.Ihkua!!!
Juu tulihan tohon touhuun heti vähän haastetta kun huomasi AI:n tason nostaa Pro:sta Legendiin. Sitte lykkäs vielä Melpourneen vesisateen ni oli kyllä jännää :D Tässä pelissä pystyy kyllä ottamaan ihan kohtuuttoman paljon kontaktia ilman, että autoon tulisi mitään vaurioita. PC:n Grand Prix peleihin tottuneena tää tuntuu kyllä todella arcadelta. :(
El PiNk DeViL
09.10.2010 (edit 09.10.2010)
AJfin wrote:
Ei siellä aina sada vaikka prosentit ois mitä, ne meinaa vaan sateen todennäköisyyttä.
Alussa sato kaatamalla, mut se loppu tokalla tai kolmannella kierroksella. 4. kävin vaihtaas sliksit, vaikka oli viel vettä maas.
// Olis voinu editoida, mut unohdin, et kirjotin XD
jasamy
10.10.2010 (edit 10.10.2010)
Tuolta löytyy jonkinlaisia säätöjä jos sattuu tulemaan tarvetta
http://www.racedepartment.com/f1-2010-setups/
Aliboz
11.10.2010
Jokos alotettaisiin kausi? Mie ajan Force Indian leivissä sitten.
Schimanski76
11.10.2010
Aliboz wrote:
Jokos alotettaisiin kausi? Mie ajan Force Indian leivissä sitten.
Ei huono idea.Mie tuun völjään,jos ajellaan järkevän mittaisia skaboa.Ei ole intoa mihinkään tunnin harkat,tunnin aika-ajot ja parin tunnin kisat zydeemiin.Ei jaksa samaa rataa pyöriä koko ehtoota.Jos vaikka 3 lyhyempää skabaa illassa lyhyellä aika-ajolla,niin avot.Autot laittaisi tasavertaisiksi.
AJfin
14.10.2010 (edit 14.10.2010)
Onko tähän olemassa mitään asetuksia mikkisoftan ratille?
E. Ja millonkas se kausi käynnistetään?
Managmenttiahan ei mahdottoman montaa tarvi olla kun peli jakaa rangaistuksetkin itse :)
Schimanski76
14.10.2010
AJfin wrote:
Onko tähän olemassa mitään asetuksia mikkisoftan ratille?
E. Ja millonkas se kausi käynnistetään?
Managmenttiahan ei mahdottoman montaa tarvi olla kun peli jakaa rangaistuksetkin itse :)
"Katoppas jos tuolla olisi asetuksia ratille":http://community.codemasters.com/forum/f1-2010-technical-help-1343
Peli jakaa rangaistuksia ihan päin persettä livessä.Mie olen saanut ainakin 10 kertaa rangaistuksen siitä,kun joku urpo ajaa tahallaan perseeseen ja jatkaa matkaa muina miehinä.
Nikde
15.10.2010
Millä vaikeustasolla poijjaat ajeloo? Mulla on nyt Legend käytössä. Kolme-neljä ekaa kisaa meni ihan ok, mutta nyt edelliset, Catalonia ja Monaco ollut aivan mahottoman vaikeita. Jumbosijaa pukkaa vaikka kuinka yrittää. En pääse mitenkään mutkista ulos semmosta kyytiä mitä AI kuskit. Niiden suoritukset tuntuu ihan yliluonnollisilta.