F1 2010
Schimanski76
16.10.2010
Nikde wrote:
Millä vaikeustasolla poijjaat ajeloo? Mulla on nyt Legend käytössä. Kolme-neljä ekaa kisaa meni ihan ok, mutta nyt edelliset, Catalonia ja Monaco ollut aivan mahottoman vaikeita. Jumbosijaa pukkaa vaikka kuinka yrittää. En pääse mitenkään mutkista ulos semmosta kyytiä mitä AI kuskit. Niiden suoritukset tuntuu ihan yliluonnollisilta.
Legendilla miekin nyt pyristellyt.Tekopälli on ihan perseestä.Ei ole tietyillä radoilla järjen hiventä koko systeemissä.
AJfin
18.10.2010 (edit 18.10.2010)
Legendillä itekkin ja pärjännyt aivan hyvin: 5 podium sijoitusta ja pari paalupaikkaakin plakkarissa.
Mutta Silverstonessa olin kyllä aivan hukassa 2,5-3sek jäin kärkikuskeista per kierros eikä auttanut vaikka vedin 40min treeniä ja hain säätöjä.. :(
Sitten taas seuraavassa kisassa Hockenheimillä paalupaikka ja kisassa 3.
Ei jymmärrä... :/
Nikde
20.10.2010
Mulla palaa hermo ihan totaalisesti tohon tikkarimieheen varikolla. Pystyykö tota jotenkin ohjaamaan ite?!! Ajan kisat 20% mittaisina ja kun kisaan lähtee pehmeillä renkailla, niin ne pitää yleensä 4-5 kierroksen kohalla käydä jo vaihtaa. Tohon samaan haarukkaan varikolle tulee aina 10 muutakin autoa ja Lotuksen munaton tikkarimies päästää koko porukan ohitse enneku saa jatkaa matkaa!!! Joka toinen kisa menee tuon takia pieleen että varikkopysähdykseen menee 15-20sek!!!
TehBigBunny
20.10.2010
Nikde wrote:
Mulla palaa hermo ihan totaalisesti tohon tikkarimieheen varikolla. Pystyykö tota jotenkin ohjaamaan ite?!! Ajan kisat 20% mittaisina ja kun kisaan lähtee pehmeillä renkailla, niin ne pitää yleensä 4-5 kierroksen kohalla käydä jo vaihtaa. Tohon samaan haarukkaan varikolle tulee aina 10 muutakin autoa ja Lotuksen munaton tikkarimies päästää koko porukan ohitse enneku saa jatkaa matkaa!!! Joka toinen kisa menee tuon takia pieleen että varikkopysähdykseen menee 15-20sek!!!
Pitää joko vaihtaa se taktiikka ennen kisaa tai sitten mennä sinne varikolle kierrosta ennen/jälkeen suunnitellusta.
FINBULLET
20.10.2010
Mullakin on toi,että joutuu 4-5 kierroksen jälkeen varikolle.Yleensä oon yksin siellä tai sinne tulee muutamia samalla.
Nikde
20.10.2010
TehBigBunny wrote:
Pitää joko vaihtaa se taktiikka ennen kisaa tai sitten mennä sinne varikolle kierrosta ennen/jälkeen suunnitellusta.
Joo näin oon sitten tehny aina Restart Race:n jälkeen kun on pinna palanut.
Pure Black40
20.10.2010
Ihme kun jotku 30 prosentin kisassa lähtee pehmeillä renkailla, ite joutuu mennä n.6 kierroksen jälkeen stopille ja jotkut menee vaihtamaan koviin vasta toiseksi viimeisellä kierroksella?
Ac3Way
20.10.2010
Eikös toi Nikden ongelma johdu tuosta 20% kisasta? Pitää olla ismompi.
Nikde
21.10.2010
Wuhuu! Debyyttikausi ohi. Ennen vikaa kisaa mikään tiimi ei tykänny musta, mutta Yas Marinassa ajoin Lotuksella kymmenenneltä sijalta neljänneksi. Johdin kisaa puolivälistä viimeisen kierroksen alkuun ylivoimaisesti, mutta perus suomalaisen tuuria, vasen etugummi räjähti ekassa mutkassa. Red Bullit ja Hamilton tuli ohi vikalla sektorilla ja putosin neljänneksi vikassa mutkassa :(
Voitin kuitenkin Buttonin MM-pisteissä kahdella pisteellä. Olin valinnut Buttonin pää vastustajakseni kauden puolivälin tienoilla ja tästä McLarenin väki vissiin tykkäs kun tarjosivat vuoden sopimuksen kakkoskuskina Buttonin tallikaverina. Hamilton lopetti uransa sitten siihen paikkaan :D
Harmi ettei tossa vaihdu tallipaikat muilla kuskeilla. Tietty lisensoitu peli niin näillä on mentävä. Katotaa mihin rahkeet riittää nyt kun on vähä kilpailukykysempää kalustoa alla. Ainakin tuo Mäkki on paljon stabiilimpi ajaa kuin Lotus. Äänissäkin selkeä ero... Vaikuttaa hyvältä :)
Aliboz
21.10.2010 (edit 21.10.2010)
Pure Black40 wrote:
Ihme kun jotku 30 prosentin kisassa lähtee pehmeillä renkailla, ite joutuu mennä n.6 kierroksen jälkeen stopille ja jotkut menee vaihtamaan koviin vasta toiseksi viimeisellä kierroksella?
Eikun vaihtavat pehmeisiin vasta sillon. Aloittavat kisan siis kovilla.
e: Mulla jotenkin ehkä bugaa tämä, näyttää siltä että AI kuskeilla on option renkaat sadekelilläkin.
Pure Black40
21.10.2010
Aliboz wrote:
Eikun vaihtavat pehmeisiin vasta sillon. Aloittavat kisan siis kovilla.
Ei ei ei. Vihreät kyljessä ne starttaakin, siinä on se outous.
Schimanski76
21.10.2010
Pätsiä pukkaa lähiaikoina.Tuosta kun selaa alas,niin näkee vähän mitä korjauksia peliin tulee.
"Tästä klikkaa hän":http://community.codemasters.com/forum/f1-2010-game-1316/432050-f1-2010-patch-news.html
RaabForRehab
21.10.2010
Oliko täällä muuten aiemmin puhetta, että tuo Montreal olis jotenkin erikoinen rata siitä, että siellä sijottuu helposti kärkeen?
Vielä ekaa kautta Lotuksella tahkon ja eka paalu, voitto ja nopein kierrosaika tuli juurikin Montrealista. Sitä ennen Istanbulissa taisin ajaa sijalle 8.
Saa nährä miten seuraavassa kisassa käy.
Schimanski76
22.10.2010
Silverstonen kaatosateessa luistelin ja otin ainakin 20 kertaa alusta kisan.Sitten pääsin jo 5 kierrosta ajamaan kisassa spinnaamatta ja nousin kivasti kakkospaikalle.Rengas sanoi poks,kaikki pyyhki ohi ja Skimmyltä meni hermo.
Parkkeerasin auton siihen ekaan nopeeseen mutkaan ja jäin venailemaan.Hamilton kerkesi väistää,mutta 9 autoa sen perässä ei.Komia nippu tuli. :)
Ei ole herrasmieskuski tämä Skimmy.
hulluseon
22.10.2010
Nikde wrote:
Mäkki on paljon stabiilimpi ajaa kuin Lotus. Äänissäkin selkeä ero... Vaikuttaa hyvältä :)
Oot sä muuten huomannu, toi McKeppanakuoriainen nakuttaa varikolta lähtiessä aika reilusti.
Schimanski76
22.10.2010
^ Kyä mersuissa mukavin ääni on ainakin meikän makuun.Red Pulli on ihan kauhea rääkyjä.Korvat ei kestä.
AJfin
22.10.2010
Schimanski76 wrote:
^ Kyä mersuissa mukavin ääni on ainakin meikän makuun.Red Pulli on ihan kauhea rääkyjä.Korvat ei kestä.
Mulla Toro Rosso rääkyy kanssa aika pahasti..
Nikde
23.10.2010
Joo nokivasarat siellä jyllää! Ei ole huono auto tämä mäkkikuoriainen. Kolme ekaa kisaa, kolme paalua ja kolme voittoa o/ Jos ens kaudella ajais jo sitten Legendillä... Aika-ajoissa ja harkoissa on tosi tiukkaa kyllä PRO:lla, mutta kisoissa AI on 1,5-2sek hitaampi kierroksella... :/
Schimanski76
24.10.2010
Jos en olisi raitis,uskossa oleva mies,niin kiroaisin nämä careerin bugit alimpaan helvettiin riettain voimasanoin,mutta sanotaan nyt vaan notta: HIIVATIN KENKKUJA BUGEJA!!! TÄSSÄHÄN MEINAA OIKEIN HERMOSTUA VALLAN!!
Päivitystä odottaa hän.
Schimanski76
26.10.2010 (edit 26.10.2010)
Sain pyristeltyä itseni mestariksi expertillä,vaikka välillä meinasi usko loppua bugailun ja omien virheiden takia.Minä kun olen vähän tilastohullu ja hullu muutenkin,niin päätin pitää pientä kirjanpitoa kaudesta,koska pelissä tilastot ovat ihan lapsenkengissä.Vitutuskäyrä ei mahtunut ruudulle,joten se piti jättää pois.
SKIMMYN TILASTOT
Career 2010
Talli: Mäklareni
Expert/Legend/Season 5
Rata QUA Race
1.Bahrain 7. 2.
2.Melbourne 1.(wet) 2.(wet)
3.Sepang 8. 3.
4.Kiina 2(wet) 4.
5.Epsanja 10(wet) DNF
6.Kekelä 24 DNF
7.Istanbul 2. 1.
8.Montreal 1. 1.
9.Valencia 1.(wet) 1.
10.Silverstone 12. 4.(wet)
11.Hockenheim 1. 1.
12.Budapest 5. 5.
13.Spa 1.(wet) 1.
14.Monza 3. 1.
15.Singapore 24 DNF
16.Suzuka 9.(wet) DNF
17.Etelä-Korea 10. DNF
18.Brasilia 1. DNF(wet)
19.Öky Dhabi 12. 22
Pisteet:
Skimmy 235
Webber 219
Alonso 216
Massa 166
Hämis 149
Erja 69
Skimmyn sarakkeet pomppii kuin jänö kännissä,mutta eka numero on aika-ajo ja toinen kilpailusijoitus.DNF=keskeytys