kaijanen
22.02.2010 in
F3SM Kausi 2 - pisteet
dcftinti wrote:
Minä pihalla? Mistäköhän jutusta minä nyt olen pihalla? Kyllä mä sen tiedät että ratasarjoissa on painon lisäyksiä, mutta se ei vastaa forzan PI pudotuksia. Sanoppa Kaijanen miten mä oon pihalla? Edelleenkin, nämä on vaan mun omia mielipiteitä.
Mä en nyt vaan käsitä noita sun ajatuksias. Mun mielestä noi PI tasotukset nimenomaan tasottaa tota kärkeä. Autojen väillä on eroja. siitä ei pääse mihinkään.
Eilinen kisa, varsinkin alkupuolisko oli ainakin mun mielestä moottoriurheilua parhaimmillaan. Jos kuvitellaan, että mentäis kausi ilman aika-ajoa ja PI tasotusta, niin aika kuiva kausi olisi tiedossa.
Tässä se hyvä kuski mitataan kun pistetään vähän heikommalla autolla muiden sekaan.
Paras mies sen mestaruuden tulee tälläkin kaudella voittamaan. Se on varma
Hookkis
22.02.2010 in
F3SM Kausi 2 - pisteet
Jotenkin mustakin tuntuu siltä :(
kurppak
22.02.2010 in
F3SM Kausi 2 - pisteet
dcftinti wrote:
Sitten kun tulee se rallisimulaattori hyvillä live ominaisuuksilla niin ei mua enään forzassa nähä.
Eikös se mennyt niin, että helvettikin jäätyy ennen...
TehBigBunny
22.02.2010 in
F3SM Kausi 2 - pisteet
dcftinti wrote:
Minä pihalla? Mistäköhän jutusta minä nyt olen pihalla? Kyllä mä sen tiedät että ratasarjoissa on painon lisäyksiä, mutta se ei vastaa forzan PI pudotuksia. Sanoppa Kaijanen miten mä oon pihalla? Edelleenkin, nämä on vaan mun omia mielipiteitä.
Jos olet pihalla niin viitsitkö kolata sen pihan.
JA PIPA PÄÄHÄN JUMAAALAAAUTA !
Hookkis
22.02.2010 in
F3SM Kausi 2 - pisteet
villek00 wrote:
Sitten olet väärässä pelissä ja väärällä foorumilla :)
Sä olet vika jonka tollasta kannattaa ehdottaa. Nyt puhuin muutenkin IRL tasolla.. Peli on aina peli. Sitten kun tulee se rallisimulaattori hyvillä live ominaisuuksilla niin ei mua enään forzassa nähä.
FINBULLET
22.02.2010 in
F3SM Kausi 2 - pisteet
Onhan noita painoja joo käytössä niinkuin bunny totesi.
Hookkis
22.02.2010 in
F3SM Kausi 2 - pisteet
kaijanen wrote:
Miten sä hookkis voit olla noin pihalla!?
villek00
22.02.2010 in
F3SM Kausi 2 - pisteet
dcftinti wrote:
Tähän voin vaan todeta, "rata ei oo mun juttu, ei nyt, eikä koskaan..
Sitten olet väärässä pelissä ja väärällä foorumilla :)
Hookkis
22.02.2010 in
F3SM Kausi 2 - pisteet
Tähän voin vaan todeta, "rata ei oo mun juttu, ei nyt, eikä koskaan..
Nikde
22.02.2010 in
F3SM Kausi 2 - pisteet
Kyllähän DTM:ssä ja WTCC:ssäkin käytetään tasotussysteemiä painojen muodossa. Mun mielestä ihan asiallinen lisä sarjaan ja tuo lisää tasasta kilvanajoa yksin köröttelyn sijaan. Mutta tuo 2 aika-ajon pisteytys pitää kyllä munkin mielestä tarkistaa kuntoon. 2 aika-ajo oli mukava lisä, mutta oikeudenmukasuutta siinä kohtaa ei kyllä näytä olevan tippaakaan kun verrataan sitten varsinaisen kisan sijoituksiin.
Esim A lobby aikakisassa jäät viimeiseksi vaikka Tobleronen vuoksi -> 20pts, voitat itse kilpailun -> 200pts = 220pts
Käänteisesti, aikakisan nopein -> 50pts ja finaalin viimeinen 180pts = 230pts
Ei tosiaan kovin fiksua. Esim aikakisan pisteiden jako neljään voisi korjata tilannetta järkevämpään suuntaan;
Aikakisa 1. -> 13pts, finaalin 8. -> 180pts = 193pts
Aikakisa 8. -> 5pts, finaalin 1. -> 200pts = 205pts
kaijanen
22.02.2010 in
F3SM Kausi 2 - pisteet
Miten sä hookkis voit olla noin pihalla!?
TehBigBunny
22.02.2010 in
F3SM Kausi 2 - pisteet
WTCC, GT-sarjat ja DTM suurimmat , kaikissa on käsittääkseni käytössä tasoituspainot eli kyllä ne kuuluu hyvinkin tälläisiin sarjoihin. Mun mielestä ne on kohtuu hyvin suunniteltu tuo max pudotus/nosto jäi vielä ehkä 5-10 bojoa turhan korkeaksi.
Aika-ajo on kyllä liian kovassa kurssissa.
Hookkis
22.02.2010 in
F3SM Kausi 2 - pisteet
AJfin wrote:
Nipsulta paljon hyvää asiaa!
Oot oikeassa siinä että käänteinen lähtöjärestys tuo kisoihin lisää mielenkiintoa..
Mutta se Aika-kisan pisteytys pitää kyllä saada kuntoon mikäli sitä aiotaan jatkossakin ajaa..
Hookkiksen kommentteihin en jaksa edes puuttua.....
No äläs nyt. Anteeksi että halusin tuoda mielipiteeni esiin asioista, mitkä tässä sarjassa omastamielestä on huonosti.
Hookkis
22.02.2010 in
F3SM Kausi 2 - pisteet
Mun mielestä se ei todellakaan kuulu moottoriurheiluun! Jos olet hidas, niin et pärjää. Helppo juttu, turha sitä on mennä avittelemaan millään tasoitus systeemeillä. Ens kaudella varmaan ajetaan jo vakio nelari autoilla että huonotkin jopa vois pärjätä.
AJfin
22.02.2010 in
F3SM Kausi 2 - pisteet
Nipsulta paljon hyvää asiaa!
Oot oikeassa siinä että käänteinen lähtöjärestys tuo kisoihin lisää mielenkiintoa..
Mutta se Aika-kisan pisteytys pitää kyllä saada kuntoon mikäli sitä aiotaan jatkossakin ajaa..
Hookkiksen kommentteihin en jaksa edes puuttua.....
villek00
22.02.2010 in
F3SM Kausi 2 - pisteet
En oo kyl väittänykkää että löytyis syitä pitää se.. mut jos haluut hyvän syyn, niin mielestäni on kiva että joillakin muillakin on mahdollisuuksia saavuttaa parempia sijoituksia kuin yleensä, varsinkin jos auto on paska, kun oma golffi.. Ja tosiaan jos kerran sarja oli realistinen ennen kun tulin mukaan, voinkin sitten varmaan siirtyä tästä sivuun ja antaa vastuun muille, jotka tekevät sarjasta taas realistisen :)
Eli voin oikeasti harkita vetäytymistä jos tähän kommenttiin tulee 5 peukkua alaspäin, jos hookkiksen kommenttiin, niin jatkan varmasti mukana :) Enkä itse ole painamassa mitään peukaloja... Katsotaan mitä tulee :)
Nikde
22.02.2010 in
Vancouver Olympics 2010
Joo oli kyllä perseestä koko peli. Siinä ekan erän alussa kun Mikko Koivu nosti tyhjästä häkistä yli, luulin jo, että tää on joku uusinta tää lähetys aikasemmista kisoista; "been there done that".
Hookkis
22.02.2010 in
F3SM Kausi 2 - pisteet
Laita nyt vielä enemmän lekkeriksi koko aihe.. Noista sun viesteistäs ei löydy yhtäkään hyvää syytä pitää koko PI tasoitusta. Sehän siis ei hyödytä nyt niitä c lobbyläisiä, eikä hitaita kuskeja! Niinhän sä sanoit!? Onhan se kiva että nopeiden kuskien autot laitetaan niin huonoiksi että ne "paskatkin" pärjäävät näissä kisoissa :) Ja kyllä, tämä sarja oli erittäin realistinen ennen sun managementtiin tuloas..
villek00
22.02.2010 in
F3SM Kausi 2 - pisteet
En kyllä huomaa missä että olisin puhunut pussiin itseäni, taikka olisin sanonut että sarjasta halutaan yltiörealisminen.. Mutta voidaan me nyt tehä sun mieliksi niin että vain a-lobby ajaa, ja muut eivät saa pistettäkään :)
Hookkis
22.02.2010 in
F3SM Kausi 2 - pisteet
Älä nyt polta päreitäsi.. Tiedän, tämä on pelkkä peli. Mutta oma käsitykseni on aina ollut se että Sm-sarjasta pyritään tekemään mahdollisimman realistinen.. Tämä ei ole sitä realistisuutta. Tämä PI tasoitus ei siis hyödytä ketään! Villehän sen juuri todisti! Aika ittes pussiin puhumiseks menee sulla kohta :)