Forum - Recent Posts

villek00

villek00 22.02.2010 in F3SM Kausi 2 - pisteet

dcftinti wrote: Kuinka moni teistä siellä magementistä käy säännöllisesti ralli/rata/rallicrsoss kisoissa? En usko että kukaan. Jos kävisi, voisi säännöt olla vähän erilaiset!
Täältä ainakin nousee tassu asian suhteen.. Mutta mielestäni sillä ei ole tämän kanssa mitään tekemistä. Forza on peli, ei sitä kannata ottaa liian vakavasti. Välillä on hyvä kokeilla uusia juttuja. Ja tosiaan, kuinka moni heikompi kuski oikeasti lähtee taistelemaan mestaruudesta? Nostakaa käsi pystyyn te jotka olette C lobbyssa tai huonommin ja olette polttaneet päreenne kun ette päässyt a-lobbyyn haastamaan hookkista. Anyone?
Hookkis

Hookkis 22.02.2010 in F3SM Kausi 2 - pisteet

No nyt karataan aiheesta! Mä en ole väittänyt että kaikkien ei huippukuskien pitäisi lopettaa ajaminen. Tarkoitin vaan sitä että jos joku vähän huonompi kuski haluaa taistella mestaruudesta/osakilpailuvoitoista tasoituksen avulla niin voi olla mun mielestä ajamatta. Typerää pelleilyä, eikä kuulu autourheiluun. Toisaalta mitä voi odottaa managementiltä joka ei sisällä yhtään oikeeta moottoriurheiluhenkistä ihmistä? Kuinka moni teistä siellä magementistä käy säännöllisesti ralli/rata/rallicrsoss kisoissa? En usko että kukaan. Jos kävisi, voisi säännöt olla vähän erilaiset!
villek00

villek00 22.02.2010 in F3SM Kausi 2 - pisteet

Mä ainakin jatkan ajamista, vaikken osaa! Sanokoot hookkinen mitä tahansa, ja perustakoon vaikka oman sarjan huippu kuskeille.. Tärkeintä mulle ei oo voitto, vaan hauskanpito! Ja sitä se tottavie eilinen oli :)
FINBULLET

FINBULLET 22.02.2010 in F3SM Kausi 2 - pisteet

Niin.Mun mielestä se on hyvä,että on monentasosille noita lobbyja kumminkin.
Hookkis

Minkäs sille voi jos hondat ovat niin suosittuja. Mutta en älyä miksi hyvästä suorituksesta pitää rankaista. Onhan se kiva että paskatkin pärjää. Mutta senhän takia meillä on ö-finaali ;)
Nipsuhuuli

Nipsuhuuli 22.02.2010 in F3SM Kausi 2 - pisteet

Jos aika-ajokisa herättää paljon vastustusta, niin keksin uuden idean ensi kautta silmälläpitäen. Normiaika-ajosta jaetaan jo pisteitä, ja lobbyissä lähtöjärjestys on käänteinen. Autoista puolestaan sellainen idea, että management testaa muutaman tasaisen auton ja niistä valitaan mieleinen. Koska tällöin autoerot ovat pienempiä, niin PI-tasoituksesta pystyy samalla tekemään konservatiivisemman.
Nipsuhuuli

dcftinti wrote: Poistetaan PI tasoitus ja 2 aika-ajot. Siten tässä olisi jotain järkeä.
PI-tasoitusta ei missään nimessä kannata poistaa, koska autot ovat niin eritasoisia. Eilenkin A-finaalissa muistaakseni 5 autoa oli 2007 Civiccejä, 2 autoa oli Seatteja ja 1 auto oli Civicin Coupe-malli. Eli huomaa, että autoissa on eroja, kun valtaosa A-finaalin autoista oli samoja malleja. Toisaalta lähes kaikki A-finaalissa olivat myös jo ennestään tuttuja "A-finaalinimiä".
Nipsuhuuli

AJfin wrote: Tuossa 2 kierroksen pika pyrähdyksessä en henk.kohtaisesti näe minkäänlaista järjen hiventä. Aikaa vievää hommaa+ei mitään tekemistä kisaamisen kanssa! ja juuri ennen aika-kisaa ajetaan aika-ajot.. en jymmärrä
Itse tykkäsin aika-ajokisasta eikä se vie paljon ylimääräistä aikaa. Uutta lobbyakaan ei tarvitse tehdä, kun lähtöjärjestyksen voi ottaa lobby points reversenä. Kisassa syntyi enemmän taistelua käänteisen lähtöjärjestyksen myötä, koska monet kärjestä lähtijät olivat hitaampia kuin takaa lähtijät. Kannatan ehdottomasti tätä systeemiä, mutta pistelaskua voisi muuttaa enemmän itse kisalähtöä suosivaksi pelkästään jo suuremman kierrosmäärän vuoksi.
Hookkis

Poistetaan PI tasoitus ja 2 aika-ajot. Siten tässä olisi jotain järkeä.
AJfin

AJfin 22.02.2010 in F3SM Kausi 2 - pisteet

F3SM wrote: Asiaan saa toki esittää parempia ratkaisuja, kun niitä selvästi on olemassa. Kuitenkin siten, että aiempi systeemi sellaisenaan ei kelpaa. Kaikkea voidaan harkita ja ideoista ottaa opiksi. Pelkkä huutelu ja meuhkaaminen ei tässä hyödytä kokonaiskuvaa. Omia hermoja ehkä.
Tuossa 2 kierroksen pika pyrähdyksessä en henk.kohtaisesti näe minkäänlaista järjen hiventä. Aikaa vievää hommaa+ei mitään tekemistä kisaamisen kanssa! ja juuri ennen aika-kisaa ajetaan aika-ajot.. en jymmärrä Itse olisin yhden kisan kannalla vaikka tuo sprintti lähtö alkuun vaikuttikin hyvältä idealta. Vaikka tässä nyt turpaani auonkin niin haluan silti kiittää MANAGMENTTIÄ Sm-kauden eteen uhraamastaan ajasta
F3SM

F3SM 22.02.2010 in F3SM Kausi 2 - pisteet

Tasoitussysteemi luotiin pääasiassa sen vuoksi, että eri autot eivät ole täysin tasaväkisiä samalla PI:llä. Sitä vain ei osattu ennakoida, että sarjasta tulee Seat & Honda Cup, kun vaihtoehtoja kuitenkin oli enemmänkin. Noh, ensi kausi sitten A544 Nissaneilla niin ei tarvita tasoituksia.
Hookkis

Hookkis 22.02.2010 in F3SM Kausi 2 - harjoitusaikoja

2:01.3xx
Hookkis

Sehän on eriasia että täytyykö taistella kärkisijoista. Mutta ilmeisesti enään ei saa olla hyvä! Muuten tulee heti hirveät sanktiot.. Luojan kiitos 2 aika-ajot meni vituilleen niin PI ei tipu..
TeroKortelainen

TeroKortelainen 22.02.2010 in F3SM Kausi 2 - pisteet

Täytynee siis olla ajamatta. Kaikilla kun ei ole aikaa hinkata autovalinnan kanssa päivätolkulla. Ja tulihan se heti nähtyä, että aikamoisia eroja on autoissa ja Autoissa, vaikka numeroiden valossa erot on pieniä...
Hookkis

Tasotus systeemi on perseestä! Jos pärjää, autoa raiskataan niin kauan että et enään vaan saatana pärjää! Jos joku nyt valittaa että oishan muidenkin kiva taistella mestaruudessa kun niiden tietyn 5 jätkän ainoastaan. Ei mua kiinnosta että pärjääkö muut vai ei! Opetelkaa ajamaan tai älkää ajako.. Niin epä urheilumaista kun voi vaan olla! Taas joku nero tänkin kehitelly kun ei pysyny kärjen vauhdissa..
FINBULLET

FINBULLET 22.02.2010 in F3SM Kausi 2 - pisteet

Käytetään F1 sääntöjä.
F3SM

F3SM 22.02.2010 in F3SM Kausi 2 - pisteet

Asiaan saa toki esittää parempia ratkaisuja, kun niitä selvästi on olemassa. Kuitenkin siten, että aiempi systeemi sellaisenaan ei kelpaa. Kaikkea voidaan harkita ja ideoista ottaa opiksi. Pelkkä huutelu ja meuhkaaminen ei tässä hyödytä kokonaiskuvaa. Omia hermoja ehkä.
F3SM

F3SM 22.02.2010 in F3SM Kauden 2 info

^ Uusi asia + paljon osallistujia. Se varmaankin eniten eilen vei aikaa. Jos hommat olisivat olleet väelle selvät ja osallistujia sen "normaalit" max 3 lobbyä, niin eiköhän tuosta monia minuutteja olisi lähtenyt pois. Ja tuo lähtöjärjestyksen kääntäminen ei tuollaisenaan olisi mielekästä, koska se olisi täysin epäreilua niitä kohtaan, jotka olisivat aika-ajoissa olleet nopeita.
DarkWarjo

DarkWarjo 22.02.2010 in F3SM Kausi 2 - harjoitusaikoja

Pistetääs pohjat silverstonelle. Eilen nykäsin huimat 2.08.xxx :D
Finski fani

Finski fani 22.02.2010 in F3SM Kausi 2 - pisteet

TehBigBunny wrote: Ei niitä kerrota ennakkoon.
Selvä. Ompahan jotain mitä odottaa aina kisan jälkeen...