Forum - Recent Posts

hulluseon

hulluseon 21.02.2013 in F4SM - Ennakko

SettlingAphid60 wrote: Hyvänä esimerkkinä tämän kauden eka kisa A lobby motegilla... en muista kenen auto lagas, mutta kolhas loheksen autoa aika rankasti, vahingot tuli pelkästään loheksen autoon, ja hän joutui menemään heti ekalta kiekalta varikolle. Kisan loppupuolella lohes luisteli jo niin pahasti että jäi pitämään häntää ja itse arvelisin, että ilman kyseistä epäonnen kolhua hän olisi ollut jotakuinkin 10 parhaan joukossa.
Minun autoa pukkas ja takaa hävisi jarrut myös minulta. 0,5 - 1 sekkaa lisää kierrosaikaa ja yhteenkään jarrupaikkaan ei voinut tulla kuten aikaisemmin ehjillä jarruilla. Ja sitten myöhemmin sie vielä napsautit ne uudestaan pois päältä, mutta sulla taisi kylmät renkaat tehdä kepposen? Ja takasin tähän treenaamiseen
savulohi wrote: Yht. 30-40 kierrosta testiä viikon mittaan, mikä on itellä aika normimäärä, tarkoittaa n. 1,5-2h säätämisineen eli ei sen nyt ihan ajasta tai sen puutteesta pitäisi olla kenelläkään kiinni. :)
Niin voi olla ettei siitä kenenkään aika ole kiinni, jos sattumoisin on sitä aikaa. Mulla ei valitettavasti vain ole sitä ylimääräistä aikaa tolkuttomasti arkisin ja viikonloppuna mielellään vähän muutakin tekee kuin vain istuu boksilla/tietsikalla. No iteppähän olen työni valinnut ja niin pois päin. Toisaalta kun tietää itsekkin jo suoraan, ettei oma vauhti riitä sinne kymmennen kärkeen vaikka minkä tekisi, niin minulle riittää se noin tunnin testaus (siis yleensä yhteensä se aika minkä pistän tulevan sunnuntain kisaan) jolloin löytää ne omat jarru paikkansa ja tekee ne pienet säädöt mitä tarvitaan. Lopettettaan jo helvetissä tämä maukuminen treenamisesta. Hermo menee.
Pottae

Pottae 21.02.2013 in Ei mulla muuta

DriveClub Emm.
djrunkkari

djrunkkari 21.02.2013 in Ei mulla muuta

No lol joku Playstation 4 EMM
villek00

villek00 20.02.2013 in Ei mulla muuta

-Ekat streami kokoelut- EMM
hulluseon

hulluseon 20.02.2013 in F4SM - Ennakko

Tässä sulle sipali. !http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/koti/ohjelmat/ihana_piha/jaksot/514808.jpg!
savulohi

savulohi 20.02.2013 in F4SM - Ennakko

^ Hyvä pointti. Toi tulee itelle tavallaan siinä ohessa. Mulla on tapana tehdä kaikesta progea, menee sipuli jos ei pääse nysväämään. :D / Tänks Hulli.
HLR Juggernaut

HLR Juggernaut 20.02.2013 in Ei mulla muuta

emm
Nikde

Nikde 20.02.2013 in F4SM Kausi 6 - Harjoitusaikoja

01:30.731 Hot Lap kierros 3
Nikde

Nikde 20.02.2013 in F4SM - Ennakko

Ite keskityn treenatessa vaan omaan ajamiseen. Etin erilaisia ajolinjoja eri paikkoihin ja yritän ymmärtää miksi edellinen kierros meni sama sektori muutaman kympän hitaampaa tai kovempaa. Auton säätöihin en juurikaan koske koko kauden aikana välityksiä lukuunottamatta. Sahaan sitä rataa vaan niin kauan että tajuun missä tulee turpaan ja millanen aika autolla ois mahdollista saavuttaa ja miten.Säätöjen ropaaminen parin kierroksen välein on mulle ainakin täyttä ajanhukkaa :)
Nikde

Nikde 20.02.2013 in F4SM Kausi 6 - Harjoitusaikoja

The heat is on! 1:30.929 Test Drive moodissa.
joonas6

joonas6 20.02.2013 in Ei mulla muuta

^Leikkiasema
Finski fani

Finski fani 20.02.2013 in Ei mulla muuta

Tänäänkös yällä se uusi peliasema julkastaan? Suap nähä millanen vekotin sieltä tulee. Uusi boksi on huhujen mukaan menossa aikas huonoon suuntaan, jos sitä ittensä sitten saa joskus pelien äärelle, niin se voi jopa olla merkin vaihto eessä. Tuammostako ohjainta ne on suunnitellu? !http://oi49.tinypic.com/2j3ryoh.jpg! EMM
Mace

Mace 20.02.2013 in Valokuvaus

Pari kuvaa bussissa nappasin.. !http://i4.minus.com/jqmCfgnEhku2z.jpg! !http://i6.minus.com/jRh3b3i4sqlVD.jpg!
RauhaMees

RauhaMees 20.02.2013 in YOU TUBE ym videot

-
HLR Juggernaut

HLR Juggernaut 20.02.2013 in GrassRuuts Jokkis - Kausi 2

GT: SettlingAphid60 Auto: Beetle PI: 240 Hinta: 19,650 Numero: 626 Maksettu: Auto (Teppo omistaa puolet siitä) Osallistumismaksu Kunnossa Talli: Omassa GR tallissa
savulohi

savulohi 20.02.2013 in Yleinen happines topic

Kah, taloon on vedetty valokuitu ja kivat uudet hinnat tuli juuri postissa tiedoksi: * 10/10 Mbit/s - 0,00 € / kk * 100/10 Mbit/s - 10,06€ / kk Käy miulle. :) ^Joku vuokranantajan ja operaattorin välinen zydeemi on tämä.^
sfnoplex

sfnoplex 20.02.2013 in GrassRuuts Jokkis - Kausi 2

GT: SfNopleX Auto: Datsun 510 PI: 240 Hinta: 19950€ kaikkineen Numero: 10 Maksettu Osallistumismaksu ok. Talli: Oman tallin itäsiipi
savulohi

savulohi 20.02.2013 in F4SM Kausi 6 - Harjoitusaikoja

Laitetaas tuosta Silverstonen kolomivaihteinen jos sieltä joku löytäs mahd. jotakin uutta ideaa, 1.32.007 tuli aamulenkillä, kytkimellä pitäs mennä 0,5-1 sek. kovempaa. Ygöstä ei tarvi kuin lähdössä. Saa kysyä jos haluaa. *Engine & Power* Race Exhaust (käytän aina -> paino) Street Camshaft (vaihdoin tänne, aiemmin Race Valves) *Platform & Handling* Kaikki Race, paitti Sport-paino *Drivetrain* Street Transmission (venyttää just kivasti välitykset tänne sopivaksi, aiemmin on ollu sekä Stock että Sport käytössä) Race Driveline Race Differential *Tires & Rims* F 0 (ollu max. +2, kapeampi kääntyy ketterämmin sisään imo) R +2 (muutamassa aika-ajossa ollu max., ei vaikuta PI:hin) Löwenhart (notta saa 1400kg täyteen), normikoko *Aero & Appearance* Front Bumper stock Rear Wing remove Rear Bumper stock Jun Side Skirts Top Secret Hood =1400kg / 272kW / 1.020 Lateral G’s *Pressures* 2.01 2.08 = 2.25 / 2.25 lämmettyään *Gearing* N/A *Alignment* -0.9 -0.8 0.0 0.0 6.7 *ARB* 1.00 40.00 *Springs* 121.8 kg 138.0 kg 12.8 cm 13.0 cm *Damping* 8.5 8.0 1.7 1.9 *Brakes* 50% 144% *Differential* 0% 5% 70% 56% 80%
RauhaMees

RauhaMees 20.02.2013 in Ei mulla muuta

VAROKEE ku mä tuun! Koht saa Rolla kyytiä :) EMM // Päivitys: Ei jääny kukaan alle, eikä toyoon tullu naarmuja :)
savulohi

savulohi 20.02.2013 in F4SM - Ennakko

Treenaaminen ja/tai ajankäyttö on miusta vähän yliarvostettua. Jokainen tietää joka tapauksessa mihin päin se seuraava mutka kääntyy ja jarrumerkit löytyy maastosta muutaman kierroksen aikana kun pitää simmut auki. Toki jos ajelee kaikki treeninsä esim. jarruviivat päällä niin on selvä että sunnuntaina on ongelmissa, koska silloin ei keskity rataan ja ympäristöön vaan siihen viivaan. Näin ainakin itsellä. Ite ajan yleensä ensin 5-6 kiekkaa(~ 10min) edellisen kisan säädöillä, jarruviivat päällä että tulee jonkinlainen tuntuma auto/rata-yhdistelmään ja jarrupaikkoihin jonkunlainen haarukka. Sitten viivat pois ja sama setti uudelleen, nyt jarrupaikat tarkasti kokeillen ja muistiin(esim. tötterö, muuri, kanttari, jälki radassa jne. jne.). Suht hyvä vertailuaika tulee yleensä näiden stinttien aikana, ja sen jälkeen koitan perstuntumapohjalta osamuutoksia tarpeen mukaan. Vaihtoehtoja ei loppujen lopuksi ole kovin monia, ja eron suuntaan tai toiseen huomaa yleensä 1-2 nopean kierroksen aikana. Kun mieluisa build löytyy niin tämän jälkeen vasta säätämään pikkujuttuja jos/kun on tarvetta. Rakentaminen on helpompaa kuin säätäminen, ja myös *auton* suorituskyvyn kannalta vaikuttavampaa, joten siihen kannattaa keskittyä ennen desimaalien nysväämistä. Säätäminen vaikuttaa miusta enemmänkin *kuskin* suorituskykyyn -> hyvä ja helpon tuntuinen auto tuo varmuutta ja itseluottamusta. Osilla voi löytyä sekunti, säädöillä korkeintaan hajakymmenyksiä. Nopeuteen vaikuttavat tekijät tärkeysjärjestyksessä, aina ja kaikissa tilanteissa: 1. Kuski 2. Auto 3. Osat 4. Säädöt Auton rakentamiseen nyrkkisääntö: jos alapainoraja on 1400kg niin älä tee 1500kg:n autoa koska silloin tulee pataan ja huolella. Se ei vaan koskaan tule toimimaan mutkissa yhtä hyvin kuin kevyempi, ja vaikka tämän kauden autoissa suoranopeuksissa on eroja, niin mutkissa ja niiden ulostuloissa hommat lopulta ratkotaan. Äläkä tuhlaa PI:tä osiin mistä ei ole nopeuden tai ajettavuuden kannalta mitään hyötyä. Yht. 30-40 kierrosta testiä viikon mittaan, mikä on itellä aika normimäärä, tarkoittaa n. 1,5-2h säätämisineen eli ei sen nyt ihan ajasta tai sen puutteesta pitäisi olla kenelläkään kiinni. :) e/ Oho tulipas pitcä.