Forum - Finnish Racing League

SM-Sarja Kausi III - Rakentavaa keskustelua

cervelinho11

cervelinho11 22.08.2008

• 0
Tiedän, että on aikaista aloittaa tämmöistä keskustelua vielä tässä vaiheessa kautta, mutta tämä saattaisi helpottaa kauden III päätöksentekoa. 2 kausi on minusta onnistunut, varsinkin aika-ajo ja muilta systeemeiltää. Myös pistelasku toimii hyvin. Mielestäni ainoa parannettava asia on tämä auton valinta. Mazda on ilmeiseti osoittautunut parhaaksi autoksi melkein joka radalla, joten herääkin kysymys, että pitäisikö kausi kolme muuttaa yhden valmistajan sarjaksi? Itse olen sen kannalla, koska se ruokkisi tasaisempia kisoja, jotka mielestäni ovat paljon hauskempaa ajanvietettä kuin se, että tullaan 500 metrin eroilla maaliin. Toki tämän kauden sm-sarjastakin on esimerkkejä tasaisista kisoista. Olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä tästä asiasta.
Finski fani

Finski fani 22.08.2008

• 0
Itellä kun ei ole kokemusta siitä ekasta kaudesta niin en osaa oikein sanoa mielipidettä samala autolla ajeluun, mutta se kuulostaa ihan hyvältä jos saadaan mukava auto alle. Olisi kyllä hyvä ajatus jos edes alusta osat sais laittaa kiinni niin olisi jotain mitä säätää... Olis kanssa ihan mukava ajatus, jos joka radalle olisi oma autonsa, millä ihmiset ajais, niin ei ainakaan kyllästyis ajamaan samalla autolla. Esim. Nyrre = Porsche 911 RS Mugello = Ferrari 360 Suzuka = Nissan 350Z Ja niin eespäin...
TehBigBunny

TehBigBunny 22.08.2008 (edit 22.08.2008)

• 0
Tuossa Seat-sarjassa kokeiltu kahden lähdön kisat voisivat olla yksi vaihtoehto. Jälkimmäinen lähtö siis ensimmäisen lähdön tuloksista käännetyssä järkässä. Mä en välttämättä julistaisi Mazdaa niin ylivoimaiseksi autoksi kuin se näyttää pisteissä kun katsoo miten Mazdalla ajaneet pärjäävät yleensä kisoissa niin kyllä pädin takanakin on osa menestyksen syystä. // yhden automallin sarjaan kannattaa laittaa sitten sellaiset palikat että pitoa riittää, tulee tiukkaa vääntöä. ( jälleen esimerkkinä tuo Seat S-Cup )
RaabForRehab

RaabForRehab 22.08.2008

• 0
Rabbi on ehdottomasti yhden auton kannalla ja mahdollisimman stock. Mahdollisesti juuri jotain alustan viritystä ja ehkä hieman kevennystä ja renkaat(nekin kaikilla oltava samat!). Joku helposti ajettava, esim. etuvetoinen vehje mikä olisi siinä B700-A800 välillä. Tulisi varmasti tasaisia kisoja ja ajamisen merkitys kasvaisi huimasti. Kakkoskaudesta on pakko sanoa tuon auton valinnan kannalta sekin, että kaikki autot eivät sovi kaikille. Itse olen vielä jälkikäteen pykäillyt tuollaisen RX-7:n ja huonompia kierroksia tulee kuin nykyisellä Nissanilla. Yksi sellainenkin auto on tullut rakennettua jolla pärjäisi vielä paremmin kuin Nissanilla mutta turha niitä enää murehtia kun ei voi vaihtaa. Reikäpää reisingillä kaikki kunnia auton valinnasta ja säädöistä sekä maalauksesta menee knoivarille. Itse taisin ehdottaa tuota tehon lisäystä eri tavalla kuin oli suunniteltu mikä sitten toteutettiin. Myös tuo kahden lähdön systeemi voisi olla maukas. Toisaalta kierrokset pitäisi olla sitten vähemmän ja varikolla käynnit jäisi ilmeisesti pois vai miten on totetutettu seat-cupissa?
TehBigBunny

TehBigBunny 22.08.2008

• 0
RaabForLife kirjoitti 22.08.2008 10:18: Rabbi on ehdottomasti yhden auton kannalla ja mahdollisimman stock. Mahdollisesti juuri jotain alustan viritystä ja ehkä hieman kevennystä ja renkaat(nekin kaikilla oltava samat!). Joku helposti ajettava, esim. etuvetoinen vehje mikä olisi siinä B700-A800 välillä. Tulisi varmasti tasaisia kisoja ja ajamisen merkitys kasvaisi huimasti. Kakkoskaudesta on pakko sanoa tuon auton valinnan kannalta sekin, että kaikki autot eivät sovi kaikille. Itse olen vielä jälkikäteen pykäillyt tuollaisen RX-7:n ja huonompia kierroksia tulee kuin nykyisellä Nissanilla. Yksi sellainenkin auto on tullut rakennettua jolla pärjäisi vielä paremmin kuin Nissanilla mutta turha niitä enää murehtia kun ei voi vaihtaa. Reikäpää reisingillä kaikki kunnia auton valinnasta ja säädöistä sekä maalauksesta menee knoivarille. Itse taisin ehdottaa tuota tehon lisäystä eri tavalla kuin oli suunniteltu mikä sitten toteutettiin. Myös tuo kahden lähdön systeemi voisi olla maukas. Toisaalta kierrokset pitäisi olla sitten vähemmän ja varikolla käynnit jäisi ilmeisesti pois vai miten on totetutettu seat-cupissa?
2x 10 kiekkaa. Varikolla ei ole tähän mennessä pitänyt käydä. Ajattelin kyllä että kokeiltaisiin pakollista varikkopysähdystäkin. Tyyilln kierroksilla 4-7. Ongelmana on jotkut radat jossa 1. ruudusta lähtevä kärsii varikkostopilla. Esim. Maple.
RaabForRehab

RaabForRehab 22.08.2008

• 0
Finski fani kirjoitti 22.08.2008 09:56: Itellä kun ei ole kokemusta siitä ekasta kaudesta niin en osaa oikein sanoa mielipidettä samala autolla ajeluun, mutta se kuulostaa ihan hyvältä jos saadaan mukava auto alle. Olisi kyllä hyvä ajatus jos edes alusta osat sais laittaa kiinni niin olisi jotain mitä säätää... Olis kanssa ihan mukava ajatus, jos joka radalle olisi oma autonsa, millä ihmiset ajais, niin ei ainakaan kyllästyis ajamaan samalla autolla. Esim. Nyrre = Porsche 911 RS Mugello = Ferrari 360 Suzuka = Nissan 350Z Ja niin eespäin...
Realismia tuo se että koko kausi ajetaan samalla autolla..muuten menee maku koko hommasta..mun mielipide.
cervelinho11

cervelinho11 22.08.2008

• 0
Joo ja minun ainoa ehtoni on edelleen se, että EI MISS
RaabForRehab

RaabForRehab 22.08.2008

• 0
cervelinho11 kirjoitti 22.08.2008 10:55: Joo ja minun ainoa ehtoni on edelleen se, että EI MISS
cervelinho11

cervelinho11 22.08.2008

• 0
Kunhan saataisiin mahdollisiman paljon mielipiteitä, jotta homma ei menisi samanlaiseksi kun ennen viime kautta
TehBigBunny

• 0
RaabForLife kirjoitti 22.08.2008 10:57:
cervelinho11 kirjoitti 22.08.2008 10:55: Joo ja minun ainoa ehtoni on edelleen se, että EI MISS
cervelinho11

cervelinho11 22.08.2008

• 0
Kannattaa myös ottaa huomioon, että otetaan semmoinen auto, mihin ei löydy suoraan säätöjö scoreboardeilta
IIPPONEN

IIPPONEN 22.08.2008

• 0
Ei restartteja ellei kyse oo lagista.... sitä varten on sanktiot keksitty että jos toinen tuuppaa toisen seinään heli alussa...
Ac3Way

Ac3Way 22.08.2008

• 0
Pavelle 30 kW rangaistus ensi kauteen! >:(
TehBigBunny

• 0
Jos ajetaan samoilla autoilla niin vanteilla kikkailemalla saadaan noin 20kg menestyspainot. / ja tietysti upgradet fiksusti valitsemalla saadaan halutessa muutaman kW:n tehonheikennyksetkin. Se taitaa kyllä riippua autosta.
Mudinski

Mudinski 22.08.2008

• 0
Luetelkaas mitä huonoja puolia tässä kaudessa on ? Yhdistelemällä saadaan paras.
TehBigBunny

• 0
Mudinski kirjoitti 22.08.2008 11:52: Luetelkaas mitä huonoja puolia tässä kaudessa on ? Yhdistelemällä saadaan paras.
Lasketaanko myyris huonoksi puoleksi ? Muuten multa ei löydy mitään. Ehkä se että kisaajia voisi olla vielä vähän enemmän. Aika hjyvinhän meillä kyllä on porukkaa kun ottaa huomioon että mukana on vain suamalaisia. Pitäisi kai laittaa pohjoismaiden sarja :)
Mudinski

Mudinski 22.08.2008

• 0
TehBigBunny kirjoitti 22.08.2008 11:54: Lasketaanko myyris huonoksi puoleksi ?
Tietenkin. Samalla kaavallahan voitaisiin mennä. Ainoa muutos voisi olla autot. Nelivetoja ei varmaan löydy paljon erilaisia jotka olisivat tasaväkisiä. Mutta esim. Audi S4 ja Pi850 Teho max 350kw sun muuta...
TehBigBunny

TehBigBunny 23.08.2008

• 0
Nyt tuli taas uutta ideaa, muualta. Tämän tyyppisestä jutusta keskusteltiin ennen viime kisaa ja haittapuoli eli se että pitää ajaa kahtena päivänä. ( sunnuntaille voi tietty laittaa yhden aika-ajon kunhan se on selkeästi ennen kisaa että lobbyt saa tehtyä ajallaa ) Eräässä sarjassa ajetaan aika-ajot siten että sen voi ajaa viikolla ennen kisaa koska vaan kunhan ajaa tiettyjen 'virallisten valvojien' vahtimassa lobbyssä. Näin sunnuntaisin on kaikki valmiina kisailuun. Jos aikaa ei ole ajettu niin sitten vaan jonon hännille. Tälläisessä lobbyssä voi sitten ajaa kerralla vaikka kolmen kisan aika-ajot pois alta jos jengiä huvittaa.
Konnah

Konnah 23.08.2008

• 0
Jos tarviitte lisää kuskeja ens kaudelle oon mukana :)))
TehBigBunny

TehBigBunny 23.08.2008

• 0
konnah kirjoitti 23.08.2008 11:25: Jos tarviitte lisää kuskeja ens kaudelle oon mukana :)))
Aihe oli 'Rakentavaa keskustelua'. Kaikki saavat osallistua.

Write a post

Sign in to post a post.