- 0
Forum - Finnish Racing League
SM-Sarja Kausi III - Rakentavaa keskustelua
Pidetään tehoraja, mutta viritetäänkin täyteen A-luokkaan, muista asioista on vaikea sanoa mitään. Toki voisi olla tarpeen nostaa vähän tehorajaa, niin saadaan vähän lisää autoja mukaan.
Nämä vain ajatuksiani.
- 0
kurppak kirjoitti 29.08.2008 15:23: Pidetään tehoraja, mutta viritetäänkin täyteen A-luokkaan, muista asioista on vaikea sanoa mitään. Toki voisi olla tarpeen nostaa vähän tehorajaa, niin saadaan vähän lisää autoja mukaan. Nämä vain ajatuksiani.Tasasempia kisoja on yleensä pienemissä luokissa.
- 0
kurppak kirjoitti 29.08.2008 15:23: Pidetään tehoraja, mutta viritetäänkin täyteen A-luokkaan, muista asioista on vaikea sanoa mitään. Toki voisi olla tarpeen nostaa vähän tehorajaa, niin saadaan vähän lisää autoja mukaan. Nämä vain ajatuksiani.Ei ''täysiä'' performance indexejä, jottei säädöt olisi ladattavissa suoraan scoreboardeilta.
- 0
Miqqe kirjoitti 29.08.2008 15:34:PI vaikka 650...siihen ei säätöjä varmaankaan löydä scorebordeilta :Pkurppak kirjoitti 29.08.2008 15:23: Pidetään tehoraja, mutta viritetäänkin täyteen A-luokkaan, muista asioista on vaikea sanoa mitään. Toki voisi olla tarpeen nostaa vähän tehorajaa, niin saadaan vähän lisää autoja mukaan. Nämä vain ajatuksiani.Ei ''täysiä'' performance indexejä, jottei säädöt olisi ladattavissa suoraan scoreboardeilta.
- 0
Pisteytystä ei kannata välttämättä sitoa osallistujamäärään kiinteät pistetaulukko voisi olla reilumpi.
Nopeimmasta ajasta piste tai kaksi per finaali-lobby tai niin että a-finaalissa 3, b-finaalissa 2 ja c-finaalissa 1 ( jos on kolme finaalia )
Esimerkkinä ( jos vaikka saadaan noin 24 ilmoittautunutta )
1. 100
2. 94
3. 89
4. 84
5. 79
6. 74
7. 69
*8. 64*
9. 60
10. 56
11. 52
12. 48
13. 44
14. 39
15. 33
*16. 29*
17. 25
18. 21
19. 18
20. 15
21. 12
22. 9
23. 6
*24. 3*
/ ja kaikki jotka putoaa pois saavat sen finaalin viimeiset pisteet.
- 0
Mun mielestä myös sprinttikisa kuulostaisi hyvältä. Sen voisi toteuttaa niin, että jokaisessa lobbyssa pitkän kisan lähtöjärjestys käännetään ja ajetaan lyhyempi kisa, esim. 10 kierrosta. Pisteitä jaettaisiin myös vähemmän, esimerkiksi jos on 24 pelaajaa, niin ykköslobbyn voittaja saisi 24, toinen 23, ja lopulta c-lobbyn viimeinen 1 pistettä.
- 0
Kyllä niiden pisteiden ero pitää olla isompi kuin yksi piste. Tuo vakio pisteytys kuulostaa mun mielestä hyvältä. Onko kaikki tälle kakkos-kaudelle ilmottautuneet muuten osallistuneet edes yhteen kisaan?
- 0
RaabForLife kirjoitti 08.09.2008 11:12: Kyllä niiden pisteiden ero pitää olla isompi kuin yksi piste. Tuo vakio pisteytys kuulostaa mun mielestä hyvältä. Onko kaikki tälle kakkos-kaudelle ilmottautuneet muuten osallistuneet edes yhteen kisaan?Mun mielestäni kyllä.
- 0
RaabForLife kirjoitti 08.09.2008 11:12: Kyllä niiden pisteiden ero pitää olla isompi kuin yksi piste. Tuo vakio pisteytys kuulostaa mun mielestä hyvältä.samaa mieltä ollaan :)
- 0
Olin tuossa aiemmin kirjoittanut ihan väärin. Eli siis lähtöjärjestys olisi käänteinen maaliintulojärjestys. Pisteet menisi noin ihan sen takia, että olisivat suhteessa pitkään kisaan. Noita mun ehdottamia pisteitä voisi kyllä korottaa, jos ensimmäinen saisi pitkästä kisasta 100 pistettä.
- 0
Nipsuhuuli kirjoitti 08.09.2008 13:36: Olin tuossa aiemmin kirjoittanut ihan väärin. Eli siis lähtöjärjestys olisi käänteinen maaliintulojärjestys. Pisteet menisi noin ihan sen takia, että olisivat suhteessa pitkään kisaan. Noita mun ehdottamia pisteitä voisi kyllä korottaa, jos ensimmäinen saisi pitkästä kisasta 100 pistettä.Kahdessa kilpailussa ja lisääntyneessä lobbyjen järkkäilyssä tulee helposti aika vastaan.
- 0
TehBigBunny kirjoitti 08.09.2008 13:44: Kahdessa kilpailussa ja lisääntyneessä lobbyjen järkkäilyssä tulee helposti aika vastaan.Tuo on toki ongelmana sprinttikisassa, mutta kisa olisikin paljon lyhyempi. Jos haluaa päästä vähemmällä, niin sprinttikisa ajettaisiin heti ekan kisan jälkeen käännetyssä lobby points -järjestyksessä. Tällöin järjestykseen vaikuttaisivat sekä aika-ajo että eka kisa. Jos joku ihmettelee sprinttikisa-nimitystä, niin monissa autourheiluluokissa ajetaan tällaisia kisoja sprinttikisa-nimityksellä.
- 0
Kyllä omasta mielestä tämän sarjan kisat täytyisi pitää mahdollisimman pitkinä. Siinä tulee sitten ilmi se, että kellä ajovarmuus on hyvää luokkaa. Myös autojen tasaisuuden takia ohittaminen on vaikeaa. Ei ole hyvä, että ajetaan vain muutama kierros ja kaikkien täytyy runnoa tiensä kärkisijoille.
- 0
Hienoa pianoa, täällä jo poristaan. En itse ole vielä näitä ehtinyt kunnolla miettimään, juuri täältä viestit läpi selaillut.
Teen meille "hienon" äänestyksen nettiin, johon jokainen (pystyy) äänestää vain kerran. Laitan myös tulokset piiloon ja julkaisen lopulliset kerralla jottei annettujen äänten tulos vaikuta uusiin äänestäjiin.
Pyörien vetoisuus, moottorin paikka, PI-rajat (tai ei) yms. yms... Keksin mahd. paljon mahd. oleellisia.
Ei ole tarkoitus tällä ottaa ohjaita käsiin tai huutaa muiden ylitse, vaan tehdä jottain että saadaan porukoiden ajatuksia vedettyä kasaan.
- 0
Hyvä juttu! Ei tästä muuten mitään tolkkua saa..
- 0
Huomioikaa, etten tehnyt näitä ihan vireimmässä olotilassa. Ilmoittakaa, mikäli joukosta puuttuu jotain oleellisia avoimia kysymyksiä, niin teen lisää ja muokkaan tarvittaessa valmiita.
Näiden siis todellakin on vain antaa viitteitä, mitä halutaan, ei päättää 3.kauden järjestämistä.
Yritän laittaa jokaisen vastaajan ip-osoitteen bannilistalle, niin yritetään välttää moninkertaisia vastauksia. Vastaathan vain kerran! Kysely rajoittaa autom. yhdet vastaukset/ip/vrk.
- 0
Mulla on käynyt mielessä, että SM-sarjaan voisi yrittää saada mukaan lisää porukkaa. Sitten joskus kun 3. kausi on ajankohtainen, niin tätä voisi alkaa mainostamaan eri sivuilla (siis jos muutkin haluavat lisää kisaajia)
- 0
kirves kirjoitti 09.09.2008 18:46: Tietysti enemmän kisailijoita olisi parempi ja mainostettu jossain jo onkin. Ite eksyin näille sivuille ja ekalle kaudelle just eräältä toiselta foorumilta bongatun mainoksen takia...Jep FM2.netissä on ollut myös aihe meidän sarjasta. Sinne kun käy aina välillä postaamassa niin se pysyy esillä. [linkki http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/1624353.aspx]LINKKI
- 0
Tuossa kun boksi tuli huollosta mukaan oli laitettu kuukauden Live!-koodi.
Jos ensi kaudella kisoissa on hyvä määrä jengiä niin mä annan sen sarjan mestarille.
- 0
TehBigBunny kirjoitti 09.09.2008 21:10: Tuossa kun boksi tuli huollosta mukaan oli laitettu kuukauden Live!-koodi. Jos ensi kaudella kisoissa on hyvä määrä jengiä niin mä annan sen sarjan mestarille....käytettynä!