Forum - Finnish Racing League

SM-Sarja Kausi III - Rakentavaa keskustelua

Nipsuhuuli

Nipsuhuuli 23.08.2008

• 0
Kannatan sitä, että kaikilla olisi sama auto. Jos autoon halutaan virityksiä, niiden pitäisi olla jokaiselle samat. Olen ollut aina sitä mieltä, että kisoissa voitto pitäisi ratkaista täysin ajotaidoilla, joten säätökieltoa voisi myös harkita. Kuitenkin luultavasti jotkut osaavat säätää paljon toista paremmin, joten ajotaidot eivät pääse täysin esille. Toisaalta voitaisiin määrittää tietyt säädöt, joita jokaisen on käytettävä.
cervelinho11

cervelinho11 23.08.2008

• 0
Nipsuhuuli kirjoitti 23.08.2008 11:58: Kannatan sitä, että kaikilla olisi sama auto. Jos autoon halutaan virityksiä, niiden pitäisi olla jokaiselle samat. Olen ollut aina sitä mieltä, että kisoissa voitto pitäisi ratkaista täysin ajotaidoilla, joten säätökieltoa voisi myös harkita. Kuitenkin luultavasti jotkut osaavat säätää paljon toista paremmin, joten ajotaidot eivät pääse täysin esille. Toisaalta voitaisiin määrittää tietyt säädöt, joita jokaisen on käytettävä.
Eiköhän se auton säätäminen mene osittain ajotaidon alle. Ja kaikille ei sovi samat säädöt
Konnah

Konnah 23.08.2008

• 0
Itse olen sitä mieltä että kaikki päättää omat autonsa mutta se auton luokka vaan täytyy olla sama kaikilla tai huonomi esim max luokka a ! se on sitten pelaajan oma päätös ottaako nopean vai hitaan auton ?
ariko

ariko 23.08.2008

• 0
Näin kilpailun ulkopuolisena sanoisin että, eikös se jos kaikilla on sama auto niin perustu juuri siihen että kuka osaa säätää hyvin ja vielä ajaakin hyvin. Noin niinkuin reaalielämässä.
Mudinski

Mudinski 23.08.2008

• 0
Niinhän se on... Onhan vakio-autolla tietenkin ehkä tiukempaa kilpaa. Mutta kaikille ei käy se auto jota muut ehdottavat. Tämä kausi on toiminut aika hyvin kyllä.
RaabForRehab

RaabForRehab 23.08.2008 (edit 23.08.2008)

• 0
Minun mielestä myös. Sarjassa on kuitenkin samoja autoja jonkun verran eikä se järjestys ole aina kovinkaan tasainen. Esimerkiksi rx-7 on kahdella vai kolmella tallilla ja eivät ne aina siellä kärkisijoilla ole sekä sitten 350z löytyy parista eri tallista ja aika vaihtelevasti on sijoitukset vaihdelleet. Rata myös ratkaisee miten auto sinne sopii ja miten kukin osaa tiettyä rataa ajaa. Omasta mielestä tämä kausi ja auton säännöt on aika lähelle kymppiä. Tässä kauden aikana on oppinut itse hieman säätämään autoa ja saanut tietynlaisen tuntuman, niin siitä tulee ittelle aika hyvä mieli. Eli kolmoskaudelle voisi samalla tavalla homman hoitaa, mutta minun ehdotus on jotta ajettaisiin etuvetoisilla.
TehBigBunny

TehBigBunny 23.08.2008 (edit 23.08.2008)

• 0
PI 750 max 300 heppaa, kisanakit ja kisakevennys. Ei kisalaatikkoa niin vaihteitakin joutuu käyttämään huikan eikä tule ilikeitä kolmen vaihteen tuneja. ( voisi olla joku skaala jossa vaihteiden FD tulee olla ) Läjä autoja. * 2004 Chrysler PT Cruiser * 2003 Dodge SRT-4 * 2006 Ford Focus ST * 2003 Ford Focus SVT * 2004 Honda Civic Type R * 2003 Hyundai Tuscani * 2005 Mazda Axela * 2001 Mazda Familia * 2003 MINI Cooper S * 2006 Renault Clio 197 (DLC) * 2003 Saab Aero 9-3 * 2006 Saturn ION Red Line * 2005 Scion tC * 2003 SEAT Leon Cupra * 2007 SEAT Leon Cupra (DLC) * 2003 Toyota Celica * 2006 Vauxhall Astra VXR * 2004 Volkswagen Beetle* * 2006 Volkswagen Golf GTi Säätöjen vetäminen vakioksi on kyllä ajatuksena ihan perseestä ratilla ja pädillä kyllä haluaa säädöiltään aika erillaisen kaaran. Siis ainakin minä haluan.
IIPPONEN

IIPPONEN 24.08.2008

• 0
mainostetaan sarjan alkua eri sivustoilla (esim.LG) että kaikki halukkaat pääsevät mukaan :)
Makau

Makau 24.08.2008

• 0
IIPPONEN kirjoitti 24.08.2008 05:38: mainostetaan sarjan alkua eri sivustoilla (esim.LG) että kaikki halukkaat pääsevät mukaan :)
Tein tota jo ekalla kaudella.
villek00

villek00 24.08.2008

• 0
Kaikille joku 4WD auto PI arvolla 800?
TehBigBunny

TehBigBunny 24.08.2008 (edit 24.08.2008)

• 0
kirves kirjoitti 24.08.2008 08:44: Mä löysin tämän sivuston just noin, kun joku oli kirjottanu toiselle foorumille...ja tulin sitten ekalle kaudelle mukaan... ...joten kannattaa ehkä miettiä mitä tekee, musta ette pääse enää eroon, mutta tuskin halutte toista samanlaista enää :D
Ei päästä susta kirveelläkän eroon ? // kyllä se mainostaminen kannattaa olisi kyllä hienoa että saataisiin sellainen 24 vaki-kisaajaa.
TehBigBunny

TehBigBunny 24.08.2008 (edit 24.08.2008)

• 0
kirves kirjoitti 24.08.2008 11:04: Ette pääse ette. Tää on hieno paikka, ennen mulla ei ollu yhtään kaveria mutta nyt on jo kolme. Todisteet löytyy profiilista!
Tallikavereita ei lasketa, Aimo Kämmi pakotti meidät laittamaan sut listallle. // Autot saadaan varmasti tasaisemmiksi kun laitetaan enemmän pakollisia osia. Tyyliin pakollinen kisakevennys.
knoivari

knoivari 24.08.2008

• 0
Meikkis on kans ton etuvetosuuden kannalla. Helpompia ajaa ja säätää jolloin hieman heikompikin kuski saisi mahdollisuuden pärjätä. BB:n eli isoveljen lista on hyvä ehkä DLC:t vois jättää pois tai myös yksi vaihtoehto jota luin käytettävän on että luodaan tallit normaalisti ja laaditaan viiden tasaväkisen auton ryhmä ja joku sarjan ulkopuolinen luotettava henkilö arpoo talleille autot. Tosin olisi vieläkin tasaväkisempää jos kaikki ajaisi samalla autolla esim. vanhempi Honda TypeR. Kaikille samat palikat tyyliin: kaikki alusta parannukset myös kevennykset, 18" vanteet ja samat kumit myös leveys ja koneeseen esim. kisaputkisto, imupuoli ja nokkapaketti. Kerran kokeilin tuollaista pakettia siinä mielessä että olisi pistänyt pienimuotoisen sarjan pystyyn mutta se jäi ja autonkin myin mutta oli kiva ajaa ja potkuakin löyty ihan tarpeeks. Tässä jotain mun ideoita.
TehBigBunny

TehBigBunny 24.08.2008

• 0
knoivari kirjoitti 24.08.2008 20:07: Meikkis on kans ton etuvetosuuden kannalla. Helpompia ajaa ja säätää jolloin hieman heikompikin kuski saisi mahdollisuuden pärjätä. BB:n eli isoveljen lista on hyvä ehkä DLC:t vois jättää pois tai myös yksi vaihtoehto jota luin käytettävän on että luodaan tallit normaalisti ja laaditaan viiden tasaväkisen auton ryhmä ja joku sarjan ulkopuolinen luotettava henkilö arpoo talleille autot. Tosin olisi vieläkin tasaväkisempää jos kaikki ajaisi samalla autolla esim. vanhempi Honda TypeR. Kaikille samat palikat tyyliin: kaikki alusta parannukset myös kevennykset, 18" vanteet ja samat kumit myös leveys ja koneeseen esim. kisaputkisto, imupuoli ja nokkapaketti. Kerran kokeilin tuollaista pakettia siinä mielessä että olisi pistänyt pienimuotoisen sarjan pystyyn mutta se jäi ja autonkin myin mutta oli kiva ajaa ja potkuakin löyty ihan tarpeeks. Tässä jotain mun ideoita.
Laitetaan niitä rivinvaihtoja sinne väliin :p Mä mietin kanssa tuota että tehdään setti autoja jotka sitten arvotaan tai jaetaan talleille.
Miqqe

Miqqe 24.08.2008

• 0
cervelinho11

cervelinho11 24.08.2008 (edit 24.08.2008)

• 0
EvoBobber

EvoBobber 25.08.2008

• 0
Muistetaanhan sitten taas pakollisten palikoiden huumassa se, että ei niitä pysty millään valvomaan että onko jollakin kisajarrut ja kisaimusarja...
RaabForRehab

RaabForRehab 25.08.2008

• 0
EvoBobber kirjoitti 25.08.2008 07:05: Muistetaanhan sitten taas pakollisten palikoiden huumassa se, että ei niitä pysty millään valvomaan että onko jollakin kisajarrut ja kisaimusarja...
Jos niitä osia ei ole niin eikös siitä ole enempi haittaa..??? Jos joku huijaa niin nolaapahan itsensä oikein kunnolla.
TehBigBunny

TehBigBunny 25.08.2008

• 0
Pitää laittaa kaikki 'ajonparantajat' ( paitsi mä en laittaisi kisalaatikkoa ) sitten ei tarvitse valvoa. Tehothän kyllä näkee.
EvoBobber

EvoBobber 25.08.2008 (edit 25.08.2008)

• 0
RaabForLife kirjoitti 25.08.2008 09:08:
EvoBobber kirjoitti 25.08.2008 07:05: Muistetaanhan sitten taas pakollisten palikoiden huumassa se, että ei niitä pysty millään valvomaan että onko jollakin kisajarrut ja kisaimusarja...
Jos niitä osia ei ole niin eikös siitä ole enempi haittaa..??? Jos joku huijaa niin nolaapahan itsensä oikein kunnolla.
Eihän siitä haittaa ole jos osaa autoa muokata niin että se sopii paremmin jollekin radalle Paras tosiaan noin kuin bunny sanoi: kaikki alustan osat ja kevennykset pakollisiksi. Tosin tuo taas sitten rajoittaa varmaan aika reilusti autovalikoimaa... Parashan (tasaisin sarja) varmaan tulisi jos kaikilla sama auto kaikilla alustan osilla ja tehoilla

Write a post

Sign in to post a post.