Forum - Recent Posts
Mites toi pisteytys, kun siitä ei taida vielä olla ehdotuksia näkyvillä? Heitetään nyt vaikka seuraavanlainen jako, jossa pisteitä on tarjolla 30 parhaalle (tuskinpa tosiaan monesti tähän ajajamäärään päästään, mutta kuitenkin...).
A-finalisteille: 50, 45, 40, 35, 33, 31, 29 ja 27 pointsia.
B-finaali: 25, 23, 21, 19, 18, 17, 16 ja 15.
Ja tästä eteenpäin pistein välein alaspäin. Tuossa on yritetty hakea motivaatiota B-finaalissakin taistella kohti kärkisijoja.
Olisiko sitten tässä järjestelmässä paikallaan palkita nopeimpien kierrosten ajajia niin aika-ajoissa kuin kisoissakin ainakin 2 pisteellä (vai jopa 5p), kun koko kisan voitosta tulisi jo 50 bojoa? Riippuu tietysti, minin kokonaisjärjestelmään päädytään. Jos on vain yksi aika-ajo, jonka perusteella kaikki heitetään finaaleihin, niin pitäisikö siinä palkita jopa kolmea nopeimpaa???
Tuostakin voisi keskustella, olisiko B-finaalin voitto ja samalle kaverille myös nopein kierros pisteiden valossa arvokkaampi kuin A-finaalin jumbosija. Eli jos finaalin nopeimmalla kierrosajalla saisi 5p, niin B:n voitto+nopein kiekka olisi 30p. Nämä ovat vain tämmöisiä ajatuksia. Onpahan ainakin avattu peli pisteytyksenkin suhteen...
Daysavior kirjoitti 05.06.2008 09:28: Eipä ole Tsukuba todellakaan mikään mittari näille autoille. :P Eilen tuli ekaa kertaa kokeiltua kaikkea kivaa ja Tsukuban pääsi alle 58,5 sekunnin oikeastaan autolla kuin autolla. Toyota Apexillakin pääsi keskinopeilla virityksillä(ei parhaat renkaat+suht paljon tehoa) kirkkaasti alle 58 sekunnin. Oli muuten yllättävän kova auto. Ohjattavuus jotain ihan käsittämätöntä. Perä hieman liukas mutta kyllä siihenkin tottuu. :) Mitäs aikoja on ajeltu laguna secalle? Siinä on oikeastaan semmonen suht tasanen rata, joka vaatii nopeutta ja mutka-ajettavuutta.Hyvä että pääsit laittomalla Apexilla alle 58sek :D Täytyy käydä kokeileen Lagunaa...
Eipä ole Tsukuba todellakaan mikään mittari näille autoille. :P
Eilen tuli ekaa kertaa kokeiltua kaikkea kivaa ja Tsukuban pääsi alle 58,5 sekunnin oikeastaan autolla kuin autolla. Toyota Apexillakin pääsi keskinopeilla virityksillä(ei parhaat renkaat+suht paljon tehoa) kirkkaasti alle 58 sekunnin. Oli muuten yllättävän kova auto. Ohjattavuus jotain ihan käsittämätöntä. Perä hieman liukas mutta kyllä siihenkin tottuu. :)
Mitäs aikoja on ajeltu laguna secalle? Siinä on oikeastaan semmonen suht tasanen rata, joka vaatii nopeutta ja mutka-ajettavuutta.
knoivari kirjoitti 04.06.2008 16:57: Jos joku vielä on ilman tallia niin mun ja Raabin tiimiin mahtuu yks kuski. Auton saa valmiiks rakennettuna, säädettynä ja maalattuna.onkos paikka vielä auki?
Juuh. 'Ensisijaisesti' jos pyrittäisiin asia järjestämään ilman lisäkustannuksia huomioiden vaihtoehdot ensin kaikki. Jos ei muu auta ja mikäli dcl-radat saavat suurta enemmistön suosiota, panostan kyllä sen verran pädää, että en jää sarjasta ulkopuolelle. Eli katsotaan vaihtoehdot ensin. Ei mun talous siihen kaadu, mutta joskus on hyvä olla periaatteita, eikä rönsyillä sen ohuen lompsan kanssa ;)
Ymmärrän kyllä periaatteesi. Itse ajattelin lähinnä siltä kannalta, että näitä sarjoja jos aletaan useampiakin ajamaan, niin alkaa radat pahasti toistamaan itseään kun niitä ei kuitenkaan turhan montaa ole. Ja jos näinkin "vakavasta" sarjasta on kyse, ei luulisi muutaman euron sijoittamisen tuottavan tuskaa.
Minun puolestani kyllä voidaan ajaa vain pelissä vakiona oleviakin ratoja, ajattelin ehdotusta lähinnä vaihtelun ja mielenkiinnon lisäämisen vuoksi.
Mielestäni sarja pitäisi toteuttaa siten, että "ainoa" kustannus on Live-aika. Mielestäni on kohtuutonta vaatia osallistujia ostamaan lisää palvelusisältöä voidakseen osallitua sarjaan. Käytännössä tämä = osallistumismaksu.
Epäilemättä nämä xtra-radat ovat hyviä, ja itsekin kannatan vaihtelua, mutta pitäydyn kannassani.
Kyllä meikäläisellekkin ihan hyvin käy, täytyy kanssa opetella pärjäämään aika-ajoissa kun tähän asti on vähän heikosti menny :)
Kyllähän ne aika-ajot ja sen jälkeen finaalit toimii. Aikaa vaan voisi harkita uudelleen, kun on tuohon aikaan yleensä makkaranpaistoa sun muuta.
Yritän jollain lailla saada sen verran mäsä-pojoja ittelleni, että saisin noi radat. Tuleeko motegi vai RA vaiko molemmat?
-
Kyllähän nuo dlc-radat olisi mukava saada kehiin, on ihan asiallisia pätkiä nääs...
Itseltäni ei löydy motegii, mutta road america kyllä.
Hmm.. Ymmärrän kyllä jos ei ole sitten mitään muuta hankittavaa, toisaalta vain olisi mukava saada ratoihin vaihtelua.
Onko niitä pistelätysköitä edullisempia kun se vähän alta 30 euroo?
Ei viiti ostaan edelleenkään sitä 30:n euron pisteläpyskää muutaman radan takia.
Sain jo paikan knoivarilta.
Jos joku vielä on ilman tallia niin mun ja Raabin tiimiin mahtuu yks kuski. Auton saa valmiiks rakennettuna, säädettynä ja maalattuna.
Multa myös löytyy kaikki radat.
Mä olen sitä mieltä ett aika-ajot ja finaalit helppo systeemi. Jako finaaleihin hoituu helposti kun hostit menee yhteen lobbyyn vertailemaan aikoja jakaa porukan finaaleihin ja tekee lobbyt. Jos kaikki olisi samassa finaalissa niin joka finaalin nopein olisi host.
mun mielestä semifinaalit voisi jättää kokonaan pois, koska siinä vaan kuluu liikaa aikaa. sen sijaan aika-ajoa voisi pidentää niin, että ehtii vetämään ainakin 5 nopeaa kierrosta.